دستان یخ زده دانش آموزان عشایر خوزستان چشم انتظار گرمای نگاه مسئولان

به گزارش سفیر شوشتر، سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان می کند: متاسفانه مدارس مناطق عشایری از نظر فضای آموزشی دارای وضعیت مناسبی نیستند. از نظر تامین نیروی انسانی و معلمان دلسوز و توانمند، رضایتمندی خوبی وجود دارد چون معلمان از میان خود جامعه عشایری بوده، این شرایط را درک کرده و با عشق درس می دهند.

وی تاکید می کند: یکی از مشکلات موجود نبود زیرساخت های لازم در مناطق عشایری است. مدرسه و مسئله آموزشی را نباید تنها و تنها در نظر بگیریم، اگر بخواهیم دارای آموزشی با کیفیت باشیم باید به تمام مسائل مربوط به عشایر به عنوان یک پکیج کامل نگاه کنیم.

سادات ابراهیمی تصریح می کند: اگر در مناطق عشایری تسهیلات رفت و آمد، جاده مناسب و خدمات بهداشتی وجود نداشته باشد و همچنین اگر وضعیت معیشتی دامداران و کشاورزان خوب نباشد قطعا همه این کاستی ها بر آموزش مردم و دانش آموازن این مناطق تاثیر گذار است.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس یادآور می شود: در شوشتر و گتوند مناطق عشایری استعدادهای خوبی دارند. در حقیقت وضعیت شوشتر و گتوند تقریبا قابل قبول است ولی در بحث جاده، بهداشت، مسائل فرهنگی و اعزام مبلغ هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به پیگیری حل مسائل و مشکلات فضای آموزشی مدارس عشایری می گوید: بزرگترین پروژه آموزشی عشایری( کلنگ زنی مجتمع آموزشی) توسط بنیاد برکت به فرمان مقام معظم رهبری در شهرک شهید قلی پور در حال اجرا است.

سادات ابراهیمی در پایان یادآور می شود: باید کانکس را جایگزین چادر کنند تا با ژنراتو برقی، بتوانیم برق آن را تامین کرده تا بتوانند از بخاری برقی استفاده کنند.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=5052

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: