کد خبر : 1606
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 9:25
652 views

نوشیدن این چای برای درمان بیماری قلب

نوشیدن این چای برای درمان بیماری قلب

انواع نوشیدنی‌ها برای بدن مفید اما در میان انواع چای برخی از آنها دارای خواص درمانی منحصر به فردی می‌‌باشند که سبب سلامت افراد می‌شوند. به گزارش سفیر شوشتر، دانشمندان به تازگی دریافته‌اند چای میوه‌ای به ویژه با طعم مرکبات که حاوی یک ماده خاص به نام برگاموت می‌باشد می‌تواند یک درمان گیاهی منحصر به فرد

انواع نوشیدنی‌ها برای بدن مفید اما در میان انواع چای برخی از آنها دارای خواص درمانی منحصر به فردی می‌‌باشند که سبب سلامت افراد می‌شوند.

به گزارش سفیر شوشتر، دانشمندان به تازگی دریافته‌اند چای میوه‌ای به ویژه با طعم مرکبات که حاوی یک ماده خاص به نام برگاموت می‌باشد می‌تواند یک درمان گیاهی منحصر به فرد در مقابل “بیماری‌های قلبی” باشد.

گفتنی است، دانشمندان دریافته‌اند مرکبات و به ویژه “ماده‌ی برگاموت” دارای یک آنزیم منحصر به فرد به نام HMGF است که می‌توان همانند داروهای مربوط به بیماری‌های قلبی از آن برای حفاظت از قلب استفاده نمود.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، یک فنجان حاوی عصاره برگاموت می‌تواند سبب کاهش “کلسترول خون” و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شود.
پژوهشگران دریافته‌اند عصاره‌ی برگاموت موجود در چای سبب کاهش کلسترول بد خون و در عوض افزایش سطح کلسترول خوب خون می‌شود.
برگاموت یکی از مواد غذایی اصلی در رژیم غذایی اهالی کشورهای اطراف دریای مدیترانه است و یکی از دلایل اصلی سلامت قلب آنها نسبت به سایر مردم دنیا می‌باشد.
برگاموت حتی به عنوان یک داروی ضد التهاب و همین‌طور درمان “زخم‌های عفونی” در برخی از “کشورهای حوزه دریای مدیترانه” مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در عین حال پزشکان توصیه می‌کنند افراد از مصرف چای‌های تاریخ مصرف گذشته و یا فاقد استاندارد جدا خودداری نمایند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر