کد خبر : 3025
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1393 - 14:25
643 views

صرفه جویی ارزی شش میلیون دلاری درکشت و صنعت امام خمینیˈرهˈ تحقق یافت

صرفه جویی ارزی شش میلیون دلاری درکشت و صنعت امام خمینیˈرهˈ تحقق یافت

 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر از شش میلیون دلار صرفه جویی ارزی در اثر کاهش ضایعات ملاس در این واحد خبر داد. به گزارش سفیر شوشتر، ˈناصر مجدیˈ اظهار کرد: این صرفه جویی با انجام مطالعات و کار کارشناسی و کاهش ضایعات ملاس از ۱۰درصد به شش درصد حاصل شده است که

 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر از شش میلیون دلار صرفه جویی ارزی در اثر کاهش ضایعات ملاس در این واحد خبر داد.

به گزارش سفیر شوشتر، ˈناصر مجدیˈ اظهار کرد: این صرفه جویی با انجام مطالعات و کار کارشناسی و کاهش ضایعات ملاس از ۱۰درصد به شش درصد حاصل شده است که امید می رود این اتفاق خوب به مجموع طرح های توسعه نیشکر گسترش یابد و صرفه جویی ارزی قابل توجه ای به میزان ۴۰میلیون دلار از این راه حاصل شود.

وی با اشاره به مصارف ملاس این شرکت افزود: از ملاس تولید شده بخشی به عنوان خوراک دام و بخشی دیگر به شرکت های تولیدکننده الکل و خمیرمایه فروخته می شود.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) اضافه کرد: از ملاس این شرکت ۱۲ هزار تن به مصرف تولید خوراک دام و ۱۲ هزار تن برای تولید الکل و خمیرمایه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در سال زراعی ۹۲-۹۳، ۸۲هزار و ۳۰۰تن شکر خام در کشت و صنعت امام خمینی(ره) تولید شد که این میزان از۸۲۷ هزار تن نیشکر به دست آمده است.

مجدی گفت: میزان برداشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) ۷۶تن در هر هکتار است که نسبت به سال گذشته ۱۴ تن در هکتار افزایش عملکرد داشت؛ این افزایش عملکرد با وجود سرمازدگی سال گذشته بوده که مانع تحقق افزایش عملکرد پیش بینی شده (۸۰ تن در هکتار) شد اما با مدیریت حادثه سرمازدگی، ۲۰درصد افزایش تولید حاصل شد.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) با اشاره به ضریب استحصال ۱۱درصدی شکر از نیشکر در بهره برداری سال زراعی جاری اظهار کرد: استاندارد ضریب استحصال شکر از نیشکر برای مزارع نیشکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی حدود ۱۰درصد است که این استاندارد به ۱۱درصد افزایش داده شده است.

وی توضیح داد: این بدان معنی است که اگر شرایط مساعد باشد به سادگی می توان ۱۱درصد شکر از نی استحصال کرد؛ این مقدار یعنی یک درصد با لاتر از استانداردهای تعریف شده و در وسعت کل مزارع توسعه نیشکر به معنی ۶۰هزارتن تولید شکر اضافه است.

مجدی افزود: هم اینک از مجموع ۱۲هزار و ۸۰۰هکتار مزارع این شرکت ۱۰هزار و ۴۰۰هکتار برای سال ۹۳-۹۴برنامه ریزی شده که ۳۰۰هکتار آن زیر کشت قلمه خواهد رفت.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری تناژ برداشتی نیشکر در هر هکتار در این شرکت به ۸۵تن برسد و اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد این میزان به۹۰تن در هکتار نیز قابل افزایش است.

شرکت کشت و صنعت امام خمینی شوشتر در فاصله ۳۲ کیلومتری جنوب این شهرستان از شرکت های هفت گانه زیرمجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است و در منطقه شعیبیه قرار دارد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر