طرح خواهر خواندگی شهرهای بروجرد و شوشتر بررسی شد

طرح خواهر خواندگی بروجرد از استان لرستان و شوشتر از استان خوزستان روز چهارشنبه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایرنا، مشاور اجرایی استاندار خوزستان در نشست بررسی طرح خواهر خواندگی بروجرد و شوشتر در سالن جلسات فرمانداری ویژه بروجرد گفت: برای حل مشکلات شهرها گاهی اوقات باید مرزهای سیاسی با فرهنگ کنار گذاشته شوند.

‘وحید قاسمی’ عدم توسعه داشته های بروجرد و ضعف و عدم برنامه ریزی در مدیریت شهری را از مشکلات و معضلات این شهر دانست و افزود: می توان با هماهنگی دولت تدبیر و امید و همکاری استانداری خوزستان، پیوندهای مرزهای سیاسی گذشته را با پیوندهای فرهنگی امروز تحکیم کرد.

وی عقد خواهرخواندگی شهرهای بروجرد و شوشتر را راه حلی برای تحکیم پیوندهای فرهنگی این شهرها خواند و اظهار کرد: تفاهم نامه ای بین استان خوزستان لرستان در این خصوص رد و بدل می شود و دستگاه های اجرایی این شهرستان ها باید این تفاهم نامه را اجرا کنند.

مشاور اجرایی استاندار خوزستان افزود: با عقد خواهر خواندگی بین شهرهای بروجرد و شوشتر علاوه بر فراهم شدن شرایط برای تبادلات فرهنگی زمینه برای سایر تبادلات بازرگانی و مسایل مدیریت شهری ایجاد می شود.

وی گفت: میراث فرهنگی شهرهای بروجرد و شوشتر با عقد خواهر خواندگی به یکدیگر شناسانده می شوند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد نیز در این نشست با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک در هر دو شهر بروجرد و شوشتر افزود: سازمان های مردم نهاد بازوی اجرای این طرح خواهند بود.

‘محمدکیانی’ اظهار داشت: طرح توسعه گردشگری شهرها، طرح جامع معرفی شهرها، ایجاد موزه شهرها، بوجود آمدن بازارچه های منطقه ای متکی بر محصولات هر دو شهر و برگزاری کارگاه های آموزشی جزو مفاد تفاهم نامه می باشند.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=5382

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: