کد خبر : 9782
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 - 5:13
504 views

پاستوریزه کردن پاستور

پاستوریزه کردن پاستور

 عبدالرحیم سوار نژاد :لویی پاستور شیمی‌دان و زیست‌شناس مشهور اهل فرانسه که بزرگترین کشور اروپای غربی پس از اوکراین، یکی از موسسین اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است و در قانون اساسی اش مردم حق حاکمیت را ایجاد می‌کنند.اعلامیهٔ حقوق انسان و شهروند که در انقلاب فرانسه تدوین شد و در نوع خود یکی

 عبدالرحیم سوار نژاد :لویی پاستور شیمی‌دان و زیست‌شناس مشهور اهل فرانسه که بزرگترین کشور اروپای غربی پس از اوکراین، یکی از موسسین اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است و در قانون اساسی اش مردم حق حاکمیت را ایجاد می‌کنند.
اعلامیهٔ حقوق انسان و شهروند که در انقلاب فرانسه تدوین شد و در نوع خود یکی از نخستین سندهای تاریخی در این زمینه به‌شمار می‌آید به گونه‌ای بیانگر باورهای این کشور است.
لویی پاستور فرآیند جلوگیری از آلودگی باکتریایی که عمل پاستوریزه‌کردن نامیده می شود را ابداع کرد و نخستین کسی بود که به واگیردار بودن سیاه‌زخم گوسفندان پی برد.
سیاه زخم یا انترکس در توسعه علم میکروب شناسی نقش بسزایی داشته است. در آن زمان، سیاه زخم بیماری بومی حیوانات اهلی گیاهخوار در اروپای شرقی بود و سالانه میلیون ها دلار خسارت به دامداران وارد می کرد. همچنین، تعداد زیادی از کارکنان کارخانه های ریسندگی بافندگی در اثر ابتلا به آن جان دادند.
علاوه بر این ابداعات، برجسته‌ترین کارش کشف دارویی برای درمان مرض وحشت‌آور هاری بود هاری بیماری ویروسی است که موجب التهاب مغزی حاد می‌شود مرگ در صورت ابتلا به این بیماری تقریبا قطعی بود. پس از این کشف دیگر کسی از بیماری هاری و سگ هار دچار وحشت نگردید.
به پاستور و اقداماتش از این جهت پرداختم چون همه تلاش ها ،برنامه ها ، هیاهوها ،کری خواندن ها و منجی خوانی های این روزها که شکل گرفته و فضا را تسخیر نموده است برای تحقق سودای پاستورنشینی است!
پاستور خیلی رنج کشید و هزینه داد تا راهکارهایی برای نجات انسانها یافت او با کباب و رباب به این جایگاه نرسید، بلکه پناه به کتاب موجب ارائه فرآیند پاستوریزه شد تا میکروبها و باکتریها را بزداید و از فساد مایعات مانند شیر که سرشار از ویتامین است جلوگیری کند ! با سختی و رنج داروی ضدهاری را کشف کرد تا ناهنجاری ها و پرخاشگری و هراس ناشی از این بیماری را از متن جامعه بزداید.
براستی که نامگذاری منطقه‌ای که نهاد ریاست جمهوری در آن قرار دارد به نام پاستور بسیار مناسب و پرمعناست ،کاندیدای ریاست جمهوری باید به پاستوریزه کردن رفتارها بپردازند یعنی باید دیوار بین پاستور و مردم را بردارند تا با تغییر ساختار و شیوه پاستور نشینی اندیشه ها شکوفا شوند و زمینه کشف داروها برای درمان بسیاری از بیماریها فراهم گردد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر