کد خبر : 9182
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهریور 1397 - 7:15
843 views

پیرامون حال و روز شرکت لاستیک خوزستان؛

اشتغال ایجاد نشد هیچ! عده ای از کارگران لاستیک سازی خوزستان بیکار شدند

اشتغال ایجاد نشد هیچ! عده ای از کارگران لاستیک سازی خوزستان بیکار شدند
بدهی مالیاتی و عدم تامین مواد اولیه باعث بیکاری بیش از 200 نفر از پرسنل شرکت لاستیک سازی خوزستان شده است؛

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سفیرشوشتر، شرکت لاستیک خوزستان در سال گذشته علارقم کمبود­ مواد اولیه و تجهیزات، صادرات و فروش محصولات تولیدی نسبتاً مطلوب بوده و غالب محصولات را پیش فروش کرده است.

کارکنان شرکت لاستیک خوزستان که از قشر آسیب پذیر جامعه هستند، از ما­ه­های گذشته ۱۰۰ نفر از پرسنل پیمانکار خط تولید تیوپ موتوری و ۱۱۰ نفر از پرسنل پیمانکاری خط تیوپ خودرویی عمدتاً بعلت خاتمه قرارداد از کار بیکار شدن و دیگر به کار فرآخوانده نشدند.

تعداد دیگری از پرسنل شرکتی را که تا انتهای شهریورماه قرارداد داشتند، را به دلیل عاجز ماندن مسئولین شرکت در تهیه مواد اولیه و تامین تجهیزات کارخانه به مرخصی اجباری یک ماهه فرستاده شدند، که تا کنون هیچگونه بارقه ای از امید برای برگشت به کار آنها نیز دیده نمی­شود.

لازم به ذکر است حدود ۱۰ نفر از پرسنل شرکتی با سوابق ۱۰ سال به بالا در مردادماه گذشته از کار اخراج شدند.

در حال حاضر تمامی پرسنل شرکت لاستیک خوزستان چیزی در حدود ۵۰ نفر از پرسنل سایت اداری و خط تولید تیوپ تراکتور آن هم بعلت تعهد تولید با ظرفیت تقریباً ۲۰ درصد فعال می­باشد.

شرکت لاستیک خوزستان تا قبل از این با ظرفیتی نزدیک به ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر فعال بوده در حال حاضر حداکثر بین ۵۰ تا ۶۰ نفر از پرسنل شرکتی ادامه حیات می­دهد.

امام جمعه محترم گتوند در چندین خطبه نماز جمعه شهر گتوند نسبت به شرایط شرکت اعتراض نموده است، در این میان پیگیری­های مسئولین کار در خصوص بازگشت بکار پرسنل تا کنون بی نتیجه مانده است.

رئیس شورای کارگری شرکت لاستیک سازی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرشوشتر گفت: کسی از شرکت اخراج نشده است، دلیل خاتمه قرارداد و عدم بکارگیری مجدد پرسنل را عدم ترخیص تجهیزات مورد نیاز شرکت در گمرک و عدم تامین مواد اولیه قلمداد کرد که آنهم به دلیل بدهی مالیاتی بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: شعار حمایت از کالای ایرانی باید بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

مجید مهدی­ پور ابراز امیدواری کرد: مطابق قول مساعد مسئولین شرکت در صورت ترخیص تجهیزات از گمرک و تامین مواد اولیه تمامی کارگران بکار برمی­ گردند.

شرکت لاستیک خوزستان با افتتاح خطوط پروژه تولید تایر می­بایست زمینه ساز اشتغال چند هزار نفر را فراهم می­کرد در حال حاضر در حفظ و نگهداری پرسنل مستقیم خود نیز عاجز مانده است.

این شرکت در بالاترین حد تولید خود روزانه چیزی در حدود ۱۱۰۰۰ حلقه انواع تیوپ تولید می ­کرد که در حال حاضر این رقم به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ حلقه در روز کاهش پیدا کرده است.

شرکت لاستیک خوزستان در محدوده شهرستان گتوند در شمال خوزستان تولید کننده تیوپ انواع خودرو در کشور می باشد و گفته می شود ۸۰ درصد تیوپ مورد نیاز کشور در این کارخانه تولید می شود.

خط تولید لاستیک این شرکت تاکنون راه اندازی نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر