کارفرهنگی یعنی تثبیت یا تغییر در رفتار مخاطب

دبیر ستاد اقامه نماز در شهرستان شوشتر در نشست بوسه ای بر پیشانی ماه خدا، ضمن شرح و توضیح حدیثی از پیامبر اکرم (ص) راجع به علم و عالم گفت: عالم شدن مراحلی دارد، از جمله تفکر و تلمذ، گوش دادن با توجه، فراگرفتن و درک مطلب و عمل به دانسته‌ها سپس نشر دانشته ها و دانسته های خود در میان جامعه.

به گزارش سفیر شوشتر ، وی که در جمع ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد سخن می‌گفت اظهار داشت: کار ما طلبه‌ها و ائمه جماعات و فضلای محترم امروز بسیار دشوار تر از گذشته است، چون امروز شبهات فرهنگی از زبان کسانی بیان می‌شود که سوابقی در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته یا  هم اکنون دارند و بیان و رفتار آنان امر را بر مخاطبان به‌ویژه جوانان مشتبه می‌کند، ماه مبارک رمضان برای بصیرت افزایی جوانان جامعه فرصت بسیار مناسبی است که باید از آن استفاده لازم را ببریم.

حجت الاسلام ظاهری افزود: امروزi متأسفانه در حوزه فرهنگی جامعه خیلی از افراد که اظهار نظرهای فرهنگی می‌کنند یا خود را قائل و عامل به آن نیستند یا بعضاً بیان آن مغایر با فرهنگ دینی و انقلابی است.

مدرس حوزه و دانشگاه در این نشست با توجه به فضای فرهنگی جامعه تصریح کرد: موقعی جامعه دچار انحراف و انحطاط فرهنگی می‌شود، که بعضی از متولیان فرهنگی، اصول فرهنگ را فدای دینی را فدای برخی مسائل جانبی و حاشیه ای می‌کنند، در چنین زمانی هم کار فرهنگی سخت می‌شود و هم این مهم از عهده هر کسی بر نمی آید.

وی افزود: یکی از مصادیق کار فرهنگی، تثبیت یا تغییر در رفتار انسان است، اگر توانستیم بر اساس آموزه های دینی رفتار غلطی را اصلاح کنیم و از انحراف رفتار صحیح در مخاطبین جلوگیری کنیم آن وقت می‌توان گفت کار فرهنگی صورت گرفته است.

حجت الاسلام ظاهری گفت: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است، تا انسان بتواند همان‌گونه که به ظاهر خود (خلق) مثل آراستن و پیراستن شمایل و لباس جمال خود توجه می‌کند به خلق و خوی خود نیز بپردازد.

در پایان دبیر ستاد اقامه نماز گفت: بوسه ای قابلیت نشستن بر پیشانی ماه خدا را پیدا می‌کند که طاهر و طیب باشد چون ماه خدا اطهر و طیب است.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=6869

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: