کد خبر : 10202
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 - 4:50
406 views

ماموریت رییس جمهور به معاون اجرایی برای بررسی معضل ریزگردها در خوزستان

ماموریت رییس جمهور به معاون اجرایی برای بررسی معضل ریزگردها در خوزستان
معاون اجرایی رییس جمهور از دستور ویژه رییس جمهور برای پیگیری وضعیت ریزگردها در سفر به خوزستان خبر داد و گفت: گزارش جامعی از وضعیت ریزگردها با بازدید میدانی از خوزستان، به رییس جمهور وشورای عالی محیط زیست برای اخذ تصمیم لازم ارایه می‌شود؛

سیدصولت مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از طرح آب رسانی غدیر در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه بخشی از منشاء ریزگردها در داخل و بخش مهمی نیز در خارج کشور است، افزود: وضعیت ریزگردها و طرح های در دست اقدام در این سفر پیگیری شده است.

وی افزود: بازدیدهای میدانی و نشست‌های متعددی در سفر ۲ روزه به خوزستان برگزار و گزارش جامعی از وضعیت ریزگردها تهیه و ضمن ارایه به رییس جمهور در دستور کار شورای عالی محیط زیست برای اخذ تصمیم لازم قرار می گیرد.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: برای کنترل کانون‌های ریزگرد داخلی تصمیم های خوبی گرفته شده و منابعی نیز برای در نظر گرفته شده است که برای سرعت بخشی به این موضوع پرداخت آنها تسریع می‌شود.

وی ادامه داد: کانون های ریزگرد خارجی که بخش مهمی از منشاء گرد و غبار در کشورمان است نیاز به اقدام و پیگیری فراسرزمینی است که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.

مصوبه‌های سفر رییس جمهور به خوزستان با سرعت در حال تکمیل شدن است

مرتضوی، یکی دیگر از محورهای سفر خود به خوزستان را پیگیری مصوبه های سفر رییس جمهور به خوزستان بیان کرد و افزود: تمام طرح های مصوب سفر رییس جمهور به این استان فعال هستند و از پیشرفت فیزیکی بسیار مطلوبی برخوردارند.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور نسبت به سرعت بخشی به طرح انتقال آب غدیر گفت: این طرح با سرعت بسیار خوب و بر اساس برنامه جامع زمان بندی شده در حال تکمیل است که با اجرایی شدن کامل آن آب شرب ۵۲ درصد از جمعیت استان خوزستان به صورت پایدار و باکیفیت تامین می شود.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه بخشی از طرح انتقال آب غدیر تا پایان خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد افزود: اجرایی شدن این طرح آب شرب پایدار و باکیفیت برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از استان خوزستان فراهم می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه همه شهرهای خوزستان بر اساس چالش ها و آمایش سرزمینی در مصوبه های استانی سهم دارند گفت: وزارت نفت در راستای رسالت اجتماعی خود، اعتبار قابل توجهی برای اجرای برخی طرح‌ها به ویژه تامین آب شرب در خوزستان در نظر گرفته است که این موضوع می‌تواند در کاهش مشکل مردم این استان موثر باشد.

مرتضوی ادامه داد: نیاز همه شهرستان‌های خوزستان بر اساس اسناد بالادستی مورد توجه دولت است که برای تامین اعتبار نیازهای اساسی در اولویت قرار گرفته است.

تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز دوشنبه با حضور معاون اجرایی رییس جمهور به بهره ‌برداری رسید. این طرح با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده آب شرب پایدار و با کیفیت  ۱۹ روستای مسیر قلعه سحر و شهر الهایی خوزستان را تامین می کند.

معاون اجرایی رییس جمهور در دومین روز از سفر خود به خوزستان علاوه بر افتتاح مجتمع آبرسانی ۱۹ روستای اهواز، از خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک، کمربند غربی اهواز، ایستگاه چمران طرح آبرسانی غدیر و بیمارستان گلستان اهواز دیدن کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر