چغندر در کارخانجات قند شوشتر به صورت تضمینی خریداری می‌شود

رئیس اداره جهاد و کشاورزی شوشتر گفت: کشاورزان خوزستان باید بدانند خرید این محصول در کارخانه‌جات قند به صورت تضمینی بوده و ۷۰ درصد هزینه حمل چغندر به عهده کارخانه است.

به گزارش سفیر شوشتر منوچهر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شوشتر، اظهار داشت: در سال جاری ۲۲۰ هکتار چغندر قند در اراضی شهرستان شوشتر کشت شده است.

وی افزود: کشت چغندر به دلیل اهمیت زیاد می‌تواند گزینه مناسبی در بحث تناوب اراضی داشته باشد.

رئیس اداره جهاد و کشاورزی بیان کرد: چغندر قند سابقه دیرینه‌ای در استان خوزستان داشته که به دلیل مشکلات و تعطیلی کارخانه جات در هفت‌تپه و اهواز کشت این محصول را کاهش داده است.

وی با اشاره به خرید تضمینی این محصول تصریح کرد: کشاورزان خوزستان باید بدانند خرید این محصول در کارخانه جات قند به صورت تضمینی بوده و ۷۰ درصد هزینه حمل چغندر به عهده کارخانه است.

رحیمی کشت این محصول را به صرفه برای کشاورزان دانست و ابراز کرد: بذر مورد نیاز برای هر هکتار، ۳ کیلوگرم بوده و هزینه‌ها نسبت به درآمد یک‌سوم بوده است.

وی کشت چغندر را در اراضی خوزستان مهم تلقی کرد و گفت: لذا کشاورزان خوزستان به خاطر تناوب اراضی باید نگرش خود را تغییر داده و کشت چغندر را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس اداره جهاد و کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه کشت چغندر مقاومت خاک را زیاد می‌کند اظهار کرد: کشت چغندر برای از بین بردن علف‌های هرز مؤثر بوده و مواد عالی خاک از قبیل سدیم به دلیل ریشه طولانی در خاک زیاد می‌کند.

رحیمی با اشاره به مقاومت چغندر در مقابل شوری خاطر نشان کرد: کشت این محصول به شوری آب مقاومت نشان می‌دهد و تا درجه شوری ۷ مقاومت دارد لذا کشت این محصول در این مزارع بسیار خوب است.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=5965

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: