واریز قسط اول حق بیمه کارگران نی بر شوشتر توسط بانک کشاورزی

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به عنوان قسط اول، بابت پرداخت حق بیمه کارگران نی بر شوشتر توسط بانک کشاوزی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

به گزارش سفیر شوشتر، سید محمد سادات ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری مشکل چندین ساله کارگران شرکت کشت و صنعت نی بر شوشتر، گفت: این کارگران به دلایل مختلف مشمول قوانین بازنشستگی نمی شدند و علی رغم اینکه سن آنها به بالای ۶۰ سالگی می رسید نمی توانستند از بیمه بازنشستگی استفاده کنند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل این کارگران طی جلسات متعددی در کمیسیون اجتماعی مجلس ،  وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری و در نهایت مقرر شد این مشکل با نوعی تعامل و همدلی این دستگاه ها و مشارکت بانک کشاورزی حل شود.

سادات ابراهیمی ادامه داد: بر اساس توافقات به عمل آمده  امروز به صورت عملیاتی مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک کشاورزی به عنوان قسط اول حق بیمه کارگران شرکت کشت و صنعت نیبر شوشتر به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه کل مبلغ پرداختی، مبلغ کلانی است ، تصریح کرد:  قرار شده است این مبلغ به صورت اقساط پرداخت شود و به ازای مبلغی که بانک کشاورزی پرداخت می کند   کارگران نی بر شوشتر مشمول سوابق بیمه بازنشستگی و دریافت مزایای این بیمه شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره  کارگرانی که سوابق آنها براساس قانون کار تکمیل است وبیمه بازنشستگی شامل آن می شود سهم شان پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد:  ممکن است برخی از افراد به دلیل اینکه سابقه کار آنها هنوز تکمیل نشده نیاز داشته باشند چند سالی دیگر فعالیت خود را ادامه داده تا سوابقشان تکمیل شود و بعد از تکمیل سوابق بانک کشاورزی متعهد است حق بیمه این کارگران را نیز پرداخت کند.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4432

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: