عدم برخورد جدی قوه قضاییه با برخی پرونده‌ها باعث ایجاد سوال در اذهان عمومی می‌شود

جایگاه آیت الله هاشمی پس از انتخابات ۹۲ موجب شد که عده‌ای از بعضی مسائل در جهت تخریب و زیر سوال بردن شخصیت آیت الله هاشمی استفاده کنند ودرحالی که آنها نمی توانند خود آیت الله هاشمی را نقد کنند مسائل مربوط به خانواده ایشان را دستاویز قرار می دهند.

به گزارش سفیر شوشتر، نماینده مردم شوشتر تاکید کرد: جایگاه آیت الله هاشمی پس از انتخابات ۹۲ موجب شد که عده‌ای از بعضی از مسائل در جهت تخریب و زیر سوال بردن شخصیت آیت‌الله هاشمی استفاده کنند ودرحالی که آن‌ها نمی‌توانند خود آیت الله هاشمی را نقد کنند مسائل مربوط به خانواده ایشان را دستاویز قرار می‌دهند.

سید محمد سادات ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تشکیل جلسات دادگاه مهدی هاشمی بر ضرورت برخورد جدی قوه قضاییه با دیگر پرونده‌های این چنینی تاکید کرد وگفت: انتظار از دستگاه قضا به عنوان یک قوه مستقل این است که اقتدار و استقلال خود را حفظ کند. وجود پرونده‌هایی همچون پرونده مرتضوی و تامین اجتماعی وهمچنین پرونده بیمه ایران وعدم برخورد جدی وقاطعانه قوه قضاییه با این موضوعات باعث ایجاد سوال در اذهان عمومی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برخورد صرف با افرادی که انتساب به یک جریان فکری خاص دارند پیگیری جناحی و باندی را القا می‌کند واین به اعتماد عمومی آسیب می‌زند، ادامه داد: مردم ما معتقد هستند که قوه قضاییه باید بدون توجه به دسته بندی جناحی و باندی با هر فرد متخلفی برخورد کند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه برخورد قاطعانه قوه قضاییه باید شامل همه متخلفان وابسته به هر جناحی باشد گفت: جایگاه آیت الله هاشمی پس از انتخابات ۹۲ موجب شد که عده‌ای از بعضی از مسائل در جهت تخریب و زیر سوال بردن شخصیت آیت الله هاشمی استفاده کنند ودرحالی که آن‌ها نمی‌توانند خود آیت الله هاشمی را نقد کنند مسائل مربوط به خانواده ایشان را دستاویز قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ۹۲ اعتماد عمومی مردم به آیت الله هاشمی را به شکل چشمگیری افزایش داد تصریح کرد: برای برخی چنین جایگاهی قابل هضم نیست برای همین در جهت تخریب آیت الله هاشمی مواردی را مطرح می‌کنند.

سادات ابراهیمی با بیان اینکه در برخورد با آقازاده‌های متخلف از هر جناحی نباید کوتاهی شود گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار‌ها اعلام کرده که فرزندان من نیز همچون فرزندان مردم هستند و هیچ‌گاه از برخورد دستگاه قضا با آن‌ها انتقاد نداشته است.

وی افزود: انتظار می‌رود کسانی که به جو سازی علیه آیت الله هاشمی می‌پردازند حواس خود را جمع کنند چرا که مردم ما به خوبی آگاه هستند که این شخصیت‌ها به سادگی به دست نیامده‌اند که بتوان به راحتی آن‌ها را کنار زد.

این نماینده مجلس در خصوص مطرح شدن شرط سنی برای انتخابات مجلس خبرگان نیز تاکید کرد: به هر حال باید به هر آیین نامه‌ای احترام گذاشت اما مجلس خبرگان نهادی نیست که دارای نقش اجرایی باشد بنابراین مسئله سن در آن نمی‌تواند مطرح شود.

وی ادامه داد: اعضای این مجلس به مسائل مربوط به رهبری نظارت می‌کنند و این مجلس را افرادی تشکیل می‌دهند که از هر نظر تجربه خوبی دارند و این تجربه را طی گذر عمر خود به دست آورده‌اند.

سادات ابراهیمی خاطر نشان کرد: مسئله سن برای جایگاه فقاهت نه تنها نقطه ضعف و محدودیت نیست بلکه یک امتیاز و مزیت محسوب می‌شود.

منبع:ایلنا

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=3648

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: