کد خبر : 573
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اسفند 1392 - 15:57
669 views

به مناسبت روز وکیل:پاسداشت استقلال وکلای مدافع / مراسم تحلیف ۴۲ کارآموز وکالت در اهواز برگزار شد.+/تصاویر

به مناسبت روز وکیل:پاسداشت استقلال وکلای مدافع / مراسم تحلیف ۴۲ کارآموز وکالت در اهواز برگزار شد.+/تصاویر

مراسم تحلیف ۴۲ کار آموز وکالت در اهواز برگزار شد. سفیر شوشتر: به گزارش خوزنیوز، عبدالحسین مقتدایی شامگاه گذشته در همایشی که به مناسبت روز وکیل مدافع و تحلیف ۴۲ کارآموز وکالت در تالار فداییان اسلام نیوساید برگزار شد، عنوان کرد: در هر اتفاقی که به آزادی افراد جامعه منتهی می شوند وکلا نقش بسیار

مراسم تحلیف ۴۲ کار آموز وکالت در اهواز برگزار شد.
سفیر شوشتر:

به گزارش خوزنیوز، عبدالحسین مقتدایی شامگاه گذشته در همایشی که به مناسبت روز وکیل مدافع و تحلیف ۴۲ کارآموز وکالت در تالار فداییان اسلام نیوساید برگزار شد، عنوان کرد: در هر اتفاقی که به آزادی افراد جامعه منتهی می شوند وکلا نقش بسیار پر رنگی را ایفا کرده اند.

وی با اشاره به بازرسی بدنی از وکلا در هنگام ورود به مجتمع های قضایی اظهار کرد: این مسئله اهانت به جامعه وکلا محسوب می شود و به طور حتم استانداری خوزستان پیگیر این موضوع خواهد بود.

استاندار خوزستان افزود: ما به دنبال تاسیس سازمان های مردم نهاد در هر شهرستان به منظور کاهش معضلات اجتماعی هستیم که در این راه به کمک جامعه وکلا نیز نیازمند هستیم.

مقتدایی با تاکید به عدم وابستگی این سازمان ها به دولت عنوان کرد: در صورت تاسیس این سامان ها بسیاری از مشکلات اجتماعی در شهرستان ها حل خواهد شد به عنوان مثال در مسئله انتقال آب کارون به فلات مرکزی این سازمان ها بسیار پر رنگ و تاثیر گذار فعالیت های را انجام دادند.

وی تصریح کرد: یک فرد حقوقدان باید در راس سازمان های مردم نهاد باشد تا با آشنایی به مقرارات و قوانین بتواند به مشکلات اجتماعی سر و سامان دهد.

رییس کانون وکلای استان خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: اولین مجمع رسمی وکلا در سال هزار و ۳۳۰ در تهران تشکیل و اولین قانون وکالت نیز در سال بعد تصویب شد.

سیاوش شجاع پوریان با بیان اینکه، میزان مستقل بودن وکلای دادگستری هر کشور یکی از معیار های پیشرفته بودن آن هامحسوب می شود اظهار کرد:لایحه قانونی استقلال وکلا در سال هزار و ۳۳۱ توسط دکتر مصدق نخست وزیر وقت پیشنهاد و به تصویب رسید.

وی افزود: متاسفانه در سال ۷۶ مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه هایی صلاحیت هیئت مدیره کانون وکلا را تحت شعاع و استقلال کانون را دچار تزلزل کرد.

شجاع پوریان با بیان اینکه، این لایحه از طرف قوه قضاییه به منظور اجرایی شدن به دولت قبل تقدیم شد، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری رئیس جمهور سابق این لایحه از دستور کار دولت خارج اما با تغییر دولت باز این هم این لایحه از طرف قوه قضایی به دولت ارجاع داده شد.

رئیس کانون وکلای استان خوزستان با بیان اینکه، این لایحه به شدت استقلال وکلا را تحت تاثیر قرار می دهد گفت: به طور حتم در پرونده های قضایی بدون حضور وکیل مستقل دادرسی با عدالت انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، نگرانی وکلا از این مسئله به دلیل دغدغه های شخصی نیست اظهار کرد: نگرانی وکلا به این دلیل است که اگر یک وکیل استقلال قانونی نداشته باشد به طور حتم نمی تواند فارغ از هر گونه نگرانی در رابطه با آینده شغلی خود از حقوق شهروندان به درستی دفاع کند.

رئیس کانون وکلای استان خوزستان گفت: امیدوار هستیم تا با تدبیر رییس جمهور حقوقدان کشور این مشکل حل شود.

معاون کانون وکلای استان خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: کماکان بعد از گذشت شصت سال از تصویب استقلال وکلا دغدغه اصلی وکلا حفظ استقلالشان است.

یزد الله طاهری نسب ایجاد تحول در امور اداری کانون وکلا از طریق توسعه خدمات الکترونیکی مانند راه اندازی سیستم شکبه شدن پرونده های قضایی با حفظ مسائل امنیتی را از جمله اولویت های کاری کانون وکلا در استان برشمرد و اظهار کرد: برگزاری نشست های خبری با رسانه ها و معرفی فعالیت های کانون وکلا به جامعه نیز از جمله دیگ اولویت های این کانون است.

وی با ابراز نگرانی از نحوه برخورد با وکلا در هنگام ورود به مجتمع های قضایی گفت: متاسفانه بر خلاف قانون در مبادی ورودی بعضی مراجع قضایی استان وکلا بازرسی بدنی می شوند که این کار اهانت به جامعه وکلا است.

طاهری نسب افزود: انتظار داریم که هر فرد وکیل که پناهگاه افراد بی پناه است در محل کار خود مورد بی احترامی قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: در این زمان ۷۵۴ وکیل پایه یک دادگستری و ۲۷۲ کارآموز وکالت در استان در حال فعالیت هستند همچنین ۹۶۳ میلیون تومان کل موجودی کانون وکلا در خوزستان

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر