کد خبر : 5460
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1393 - 12:55
610 views

انتزاع بخش کشاورزی با هدف تسریع امور کشاورزان صورت گرفت، نه عقب‌گرد

انتزاع بخش کشاورزی با هدف تسریع امور کشاورزان صورت گرفت، نه عقب‌گرد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار پرداخت هر چه سریع‌تر پول کشاورزان از سوی وزارت جهاد کشاورزی شد و تصریح کرد: طرح انتزاع بخش کشاورزی با هدف تسریع در انجام امورات کشاورزان صورت گرفت، نه عقب‌گرد در آن. به گزارش سفیر شوشتر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدمحمد سادات ابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار پرداخت هر چه سریع‌تر پول کشاورزان از سوی وزارت جهاد کشاورزی شد و تصریح کرد: طرح انتزاع بخش کشاورزی با هدف تسریع در انجام امورات کشاورزان صورت گرفت، نه عقب‌گرد در آن.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدمحمد سادات ابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر نیرو گفت: کشاورزان در بدترین و سخت‌ترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار دارند و جای تاسف است که برخی از مسئولان به گونه‌ای برخورد می‌کنند که گویا قسم خورده‌اند کمر کشاورزان را بشکنند و کشاورزی را تعطیل کنند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به ظلم و ستمی که وزارت نیرو در قبال مردم منطقه انجام داده است، افزود: احداث سد گتوند خسارات جبران‌ناپذیری به مردم منطقه وارد کرده است؛ چرا وزارت نیرو به صورت جلسات و تعهدات خود نسبت به جبران خسارات وارده عمل نمی‌کند؟ چرا شرکت آب‌نیرو نسبت به انتقال نمک از مخزن سد گتوند که باعث شوره‌زار شدن اراضی شده، اقدامی نمی‌کند؟

وی ادامه داد: قبل از آبگیری این سد بارها هشدار داده شد، اما مسئولان گفتند راهکار علمی برای این مسئله داریم؛ مردم ما تاکنون راه علمی و عملی ندیده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از وزارت نیرو خواست نسبت به اجرای عملیات احداث کانال‌های ۱ و ۲ در پایین‌دست سد گتوند علیا اقدام کند و تصریح کرد: علی‌رغم اتمام مطالعات پروژه‌های آبیاری و زهکشی اراضی دشت بزرگ، شهرک محمدی، دهلران و دوسبزآب و عملیات اجرایی کانال‌های ۱ و ۲، توسط وزارت نیرو کاری انجام نشده است.

سادات ابراهیمی بیان کرد: چرا وزارت نیرو علی‌رغم گذشت بیش از ۷ سال از فرو ریزی پل تاریخی این منطقه که توسط یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده، نسبت به ترمیم و مرمت آن اقدام عاجلی نمی‌کند؟

این نماینده مجلس گفت: چرا وزارت نیرو نسبت به تکمیل و اتمام ایستگاه‌های پمپاژ پروژه‌های مربوطه و حل مشکلات و معوقات بانکی کشاورزان این منطقه اقدامی نمی‌کند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از وزیر جهاد کشاورزی خواست هر چه سریع‌تر پول کشاورزان را پرداخت کند و توضیح داد: هدف مجلس از طرح انتزاع بخش کشاورزی، سرعت در انجام امورات کشاورزان بود، نه عقب‌گرد در این حوزه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر