حل مشکل بیمه و بازنشستگی کارگران نی بر شوشتر بعد از ۱۰ سال/ نامه تشکر ۱۴۰ نماینده مجلس از وزیر کار به روحانی

عضو هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس از حل مشکل بیمه و بازنشستگی کارگران نی بر شوشتر بعد از ۱۰ سال خبر داد و گفت: ۱۴۰ نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه ای از تلاش‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکل بیمه و بازنشستگی کارگران نی بر شوشتر تقدیر کردند.

به گزارش سفیر شوشتر سید محمد سادات ابراهیمی  با یادآوری مشکل دیرینه بیمه و بازنشستگی کارگران نی بر شوشتر،گفت: بیش از ۱۰ سال بود که این کارگران که ۶ ماه از سال را کار می کردند و ۶ ماه دیگر ایام غیرکاریشان بود در زمینه بیمه و بازنشستگی مشکل داشتند به طوریکه دارای دفترچه خدمات درمانی بودند اما هیچ گونه سوابق بیمه ای برای این کارگران ثبت نمی شده است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کارگران نمی دانستند که برای آنها سوابق بیمه ای ثبت نمی شده است و وقتی در سن ۶۰ یا ۷۰ سالگی به دنبال استفاده از مزایا به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می کنند در کمال ناباوری به انها گفته می شود که هیچ گونه سوابقی برای آنها ثبت نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه برای حل مشکل بیمه و بازنشستگی کارگران نی بر شوشتر پیگیری های زیادی انجام شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ استفساریه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

سادات ابراهیمی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده توافقی بین بانک کشاورزی و سازمان تامین اجتماعی ایجاد شد که بر این اساس بانک کشاورزی ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به سازمان تامین اجتماعی خواهد پرداخت و در مقابل این سازمان موظف به ارائه کلیه خدمات بیمه ای و بازنشستگی به کارگران نی بر شوشتر شد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: ۱۴۰  نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال  نامه ای به رییس جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکل بیمه و بازنشستگی کارگران نی بر شوشتر تقدیر کردند.

 متن نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرح  ذیل است:

“جناب آقای دکتر روحانی, ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛

احتراما استحضار دارید کارگران زحمتکش شرکت کشت و صنعت کارون استان خوزستان بابت حق بیمه‌های متعلقه خود، حدود ۱۰ سال با مشکلات جدی مواجه بوده اند و متاسفانه طی سالهای گذشته مسوولان ذیربط اقدامی در رفع این مشکل نکردند به نحوی که با اعتراض و تحصن مستمر صدها کارگر در تهران، استان و… خوراک تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه علیه نظام گردیده بود. که بحمدالله درایت، تدبیر و مساعی جناب آقای دکتر ربیعی در جلسات مستمر موجب گره گشایی شد و موجی از امید و نشاط در بین خانواده‌های کارگران استانهای بوشهر، خوزستان، لرستان و ایلام ایجاد کرده و موجب رضایتمندی آنها از دولت محترم گردید. لذا به مصداق من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق، کمال تشکر و قدردانی خود را از تلاشهای جناب آقای دکتر ربیعی اعلام می نماییم”.

خانه ملت

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=2953

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: