کد خبر : 8396
تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1395 - 6:35
661 views

گشایش اقتصادی در شوشتر رخ می دهد/ میراث فرهنگی نقطه قوت منطقه است

گشایش اقتصادی در شوشتر رخ می دهد/ میراث فرهنگی نقطه قوت منطقه است

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از مهر ، مصطفی سمالی عصر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه دانشگاه علوم پزشکی شوشتر اظهار کرد: شهرستان شوشتر با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر و سه بخش میان آب، مرکزی و شعیبیه در تقسیمات کشوری جای دارد و در پیشینه تاریخ نیز جایگاه بالایی دارد. وی افزود: این

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از مهر ، مصطفی سمالی عصر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه دانشگاه علوم پزشکی شوشتر اظهار کرد: شهرستان شوشتر با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر و سه بخش میان آب، مرکزی و شعیبیه در تقسیمات کشوری جای دارد و در پیشینه تاریخ نیز جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: این شهرستان پیشینه خوبی در تاریخ های تمدنی دارد و قطعا دلایلی برای ادامه حیات طی این سال های اخیر داشته است. شوشتر توانمندی های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آب و هوای خوب و ژئوپلوتیک خاصی دارد.

فرماندار شوشتر تصریح کرد: این شهرستان دارای خاک حاصلخیز و رودخانه کارون است. یک برنامه کاری با همکاری مسئولان شهرستان برای تقویت توانمندی های اقتصادی در نظر گرفتیم چون طی سال های اخیر بخشی از این توانمندی ها از دست رفته و قصد زنده کردن آنها را داریم.

سمالی با تأکید بر اینکه باید حیات تازه ای را به شوشتر ببخشیم، گفت: در شوشتر برنامه توسعه پایدار بر اساس اقتصاد کشاورزی پایه گذاری شده ولی امروز میراث فرهنگی و گردشگری نیز یکی از مهمترین نقاط قوت این شهرستان است که باید به برنامه توسعه شوشتر افزوده شود.

وی همچنین عنوان کرد: پاسخ و تسریع در کار اداری و ارباب رجوع، تعیین برنامه میان مدت برای کشاورزی، اقتصاد و صنایع و همچنین ایجاد صنایع سنگین و تولید که می تواند منجر به گشایش های اقتصادی در شهرستان شود را در دست اقدام خواهیم داشت.

سمالی در پایان گفت: اولویت اول ما در سیستم پایداری اجتماعی رسیدن به یک هماهنگی و انسجام درون شهرستانی است تا با ایجاد یک فکر واحد توانمندی های شهرستان را حل و مشکلات را نیز درون شهرستان حل کنیم.

 امام جمعه شوشتر، استاندار خوزستان، نماینده مردم شوشتر در مجلس، مدیرکل هلال احمر خوزستان، حجت الاسلام شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان و سایر مسئولان محلی در این مراسم حضور داشتند.

پیش از برگزاری این مراسم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم افتتاحیه دفتر گیلانی نماینده شوشتر حضور پیدا کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر