واکاوی افت ولتاژ و قطعی برق در محلات شوشتر

تلاش و از خود گذشتگی پرسنل خدوم اداره برق شوشتر، کسانی که در گرمای طاقت فرسای تابستان شوشتر با جان و دل همچنین از خود گذشتگی، رشادت بخرج می­دهند تا مردم شوشتر از نعمت انرژی برق بهره مند گردند باید به آن تلاشگران خدا قوت و خسته نباشید گفت.

به گزارش سفیرشوشتر، اما موضوع این تحلیل ازآنجایی شروع می­شود که چند وقتی است در گرمای بالای ۵۰ درجه در محلات و مناطق مختلف شهرستان شوشتر قطعی برق با مدت‌زمان زیادی داشته‌ایم که منجر شد این پایگاه خبری به بررسی کارشناسی و تخصصی این وقایع بپردازد.

همانطوریکه مستحضرید یکی از شاخص‌های سنجش عملکردی اداره برق شهرستان بررسی و پایش پایداری شبکه درون‌شهری آن اداره می‌باشد بطوریکه اگر پایداری شبکه شهری مناسبی داشته باشد نهایتاً رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال دارد. لذا یک اداره برق شهری جهت پایداری شبکه خود و دادن سرویس مطلوب به شهروندان، مستلزم انجام اقدامات ذیل می‌باشد:

۱_ رکوردگیری اتفاقات دوره و ادوار گذشته درون شبکه مثل افت ولتاژ یک محله، معیوب بودن ترانس، یا خرابی تجهیزات برقی در واحد مهندسی اداره برق (داشتن دفترچه اتفاقات با جزییات لازم)

۲_بررسی علل اتفاقات پیش‌آمده در دوره قبل و حال توسط واحد مهندسی و ارائه طریق لازم جهت رفع اشکال به واحد عملیات (تجزیه‌وتحلیل اتفاقات پیش‌آمده)

۳_ برنامه‌ریزی و انجام تعمیرات پیشگیرانه در کل شبکه شهری بخصوص در مناطق بحرانی توسط واحد عملیات در زمان‌های کم باری یا فصل زمستان (اورهال شبکه در فصل کم باری یا زمستان)

۴_ با توجه به اینکه اداره برق یک اداره فوق‌العاده تخصصی می‌باشد لذا داشتن نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف شغلی به تعداد کافی بسیار ضروری است (نیروی انسانی متخصص به تعداد کافی)

۵ _ تأمین بودجه لازم جهت پشتیبانی شبکه توزیع شهری ازجمله خرید متریال و ادوات و تجهیزات برقی برای شبکه موجود و احیاناً موضوعات توسعه‌ای شبکه (تأمین بودجه)

بنابراین با توجه به موارد بالا یک اداره برق موظف است جهت رضایت‌مندی شهروندان و ایجاد یک شبکه پایدار توسط واحد مهندسی مربوطه خود به تجزیه‌وتحلیل اتفاقات ادوار گذشته بپردازد و ارائه طریق لازم را جهت رفع این مشکلات ابلاغ کند و به دنبال این موضوع واحد عملیات در کلیه مناطق در فصل زمستان یا کم باری اقدام به انجام تعمیرات پیشگیرانه و اورهال های مربوطه در کلیه سطوح شبکه توزیع اعم از ترانس‌ها، مقره ها، فیوزها، پست‌ها، کابل‌ها و سرکابل‌ها، اتصالات و… انجام دهد و در صورت نیاز پشتیبانی ازلحاظ تأمین نیروی انسانی متخصص، تأمین بودجه، تأمین متریال و… انجام گردد.

قابل‌ذکر است اتفاقات خارج از شبکه مثل برخورد خودرو یا پرنده به تیر برق موضوعیتی برای پایداری شبکه ندارد ولی رفع سریع اشکال از شاخص مهم و نشان‌دهنده چابکی سیستم است.

در پایان جهت تنویر افکار و روشن شدن موضوع سؤالات زیر قابل‌طرح می‌باشد. که می‌طلبد اداره محترم برق نسبت به این سؤالات یک پاسخی داشته باشند.

۱_ آیا در واحد مهندسی ثبت و ضبط اتفاقات دوره قبل و به دنبال آن تجزیه‌وتحلیل و ارائه طریق لازم ابلاغ می‌گردد؟

۲ _ آیا با توجه به رکوردگیری سال گذشته در مناطق حادثه‌خیز اورهال و تعمیرات پیشگیرانه انجام می‌گردد بطوریکه دیگر شاهد اتفاق سال قبل نباشیم؟

۳_ آیا جهت انجام کارهای عملیاتی به تعداد لازم نیروی انسانی متخصص در اختیار گروه‌های عملیاتی می‌باشد؟ که سرعت و دقت انجام کار بالا باشد.

۴_آیا برای ایجاد یک شبکه پایدار مناسب تأمین بودجه لازم و متریال مصرفی در برنامه اداره برق شهرستان گنجانده‌شده است؟

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=9401

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: