پیرامون کاروان‌های موتور سنگین‌ها در شوشتر؛

غرش اگزوز‌ها با چاشنی فخرفروشی

غرش اگزوز‌ها با چاشنی فخرفروشی
ناهنجاری که عدم تدبیر مناسب با آن موتورسیکلت را به یک قاتل پرطرفدار در شوشتر تبدیل کرده است، البته مقصود موتور سیکلت در این سیاهه رفتارهای خطرناک با این وسیله نقلیه می‌باشد ؛

این روزها با معتدل شدن هوا در خوزستان و شوشتر بازار کاروان‌های موتور سیکلیت در معابر، کوی برزن پر رونق شده است موضوعی که عدم فرهنگ‌سازی مناسب و نبود زیرساخت‌های لازم آن را به ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی تبدیل کرده است.
ناهنجاری که عدم تدبیر مناسب موتورسیکلت را به یک قاتل پرطرفدار در شوشتر تبدیل کرده است، البته مقصود موتور سیکلت در این سیاهه رفتارهای خطرناک با این وسیله نقلیه می‌باشد.
رفتارهای مخاطره‌آمیز و پرریسک موتورسواران در سطح شهر، نه تنها موجب ناامنی رفت و آمد در خیابان‌ها و معابر و تفرجگاه‌ها برای شهروندان است بلکه بارها موجب وقوع اتفاقات وحشتناک و تصادفات مرگبار رانندگی نیز شده است.
تردد موتورهایی که بعضا قیمت آنها از یک میلیارد نیز تجاوز می‌کند در کنار خطراتی که برای سلامت عامه شهروندان دارد، توامان باعث فخرفروشی و اصطلاحا پز این دسته افراد می‌شود که گویی اصلا در این دیار زندگی نمی‌کنند، چراکه مردم زیر بار تورم سرسام‌آور و گرانی اجناس در تامین مایحتاج روزانه خود مانده‌اند.
موضوعی که این روزها موجب گلایه و مطالبه بسیاری از شهروندان شده، اقدامات غیرمتعارف برخی از موتورسواران ازجمله تک چرخ زدن، مارپیچ رفتن، پرصدا کردن اگزوز موتور، ایجاد آلودگی صوتی، عدم رعایت قوانین رانندگی برای حفظ سلامت جان خود و عابران، لایی کشی، جنون سرعت، اجرای حرکات نمایشی خطرناک و… است که موجب ترس و وحشت مردم این شهر شده است و لذا شهروندان خواستار اقدام مؤثر و رسیدگی مسؤولان مربوطه در مقابله با حریم شکنی‌ها و بازی با جان عابران هستند.
البته ضرورت احداث پیست موتورسواری در شوشتر طرحی که سالهاست مطرح شده اما با گذشت مدت‌های طولانی در حد یک حرف باقی‌مانده است و صرفا کاربرد انتخاباتی دارد و برای به دست آورن دل جوانان و علاقه مندان این حوزه مطرح می‌شود. پرواضح است که وعده داده‌شده به جوانان شهرستان توسط نماینده مجلس اگر رنگ واقعیت به خود بگیرد علاوه بر کاهش بار سنگین ترافیک شهری، فضای امن و نشاط آوری را برای جوانان فراهم می‌کند تا دیگر هیجانات درونی خود را در ازای از دست دادن جانشان معاوضه نکنند.

عکس از آرشیو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر