کد خبر : 1349
تاریخ انتشار : شنبه 2 فروردین 1393 - 9:27
656 views

سادات ابراهیمی تاکید کرد:

سادات ابراهیمی تاکید کرد:

حذف واسطه‌گری‌ ودلالی با مدیریت صحیح طرح انتزاع/ بورس کالا بازوی دولت در بهبود اقتصاد بخش کشاورزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به تصویب قانون تمرکز وظایف در بخش کشاورزی در ماه های پایانی سال گذشته، گفت: امیدواریم جهادکشاورزی با اجرای دقیق این قانون و سیاست گذاریهای مناسب تلخی های

حذف واسطه‌گری‌ ودلالی با مدیریت صحیح طرح انتزاع/ بورس کالا بازوی دولت در بهبود اقتصاد بخش کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به تصویب قانون تمرکز وظایف در بخش کشاورزی در ماه های پایانی سال گذشته، گفت: امیدواریم جهادکشاورزی با اجرای دقیق این قانون و سیاست گذاریهای مناسب تلخی های چندسال گذشته بخش کشاورزی را جبران و دست دلالان و واسطه گران را از بخش کشاورزی کوتاه کند.

سفیر شوشتر،حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی، توجه به اقتصاد کشاورزی است، گفت: متاسفانه تاکنون به بحث مهم اقتصاد کشاورزی توجه کارشناسی و علمیاتی نشده است و مسئولان امر از این نکته غافل هستند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همیشه تا یک مشکل حاد پیش نیاید، چاره اندیشی نمی کنیم، تصریح کرد: بخش کشاورزی به علت این گونه رفتارها با چالشهای بسیاری مواجه شده و هزینه های زیادی را به بارآورده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه باید کارها به صورت کارشناسی شده انجام و مهمتر از همه مصلحت تولیدکننده مدنظر قرار گیرد، افزود: اگر این محورها مد نظر مسئولان و مدیران بخش کشاورزی قرارداشت قطعا ما با مشکلاتی مانند کمبود نهاده های خوراک دامی و گرانی شیر روبرو نمی شدیم.

 سادات ابراهیمی عرضه محصولات کشاورزی در بورس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: انجام خرید و فروش محصولات کشاورزی از طریق بازار بورس هم  به صلاح تولیدکننده است و هم  حقوق مصرف کننده را مدنظر دارد و می توان گفت بورس کالا بازوی دولت در بهبود اقتصاد بخش کشاورزی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه هزینه تولید برخی از محصولات کشاورزی، با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، بعد از فازدوم هدفمندی یارانه ها،   بالا  رفته است، افزود: این افزایش روی قیمت نهایی محصول اثر می‌گذارد بنابراین سیاست گذاران حوزه کشاورزی باید با ارائه الگوی کشت مناسب از تولید محصولاتی که توجیه اقتصادی  ندارند جلوگیری کرده و  کشاورزان را به کشت محصولات جایگزین هدایت کنند.

نماینده مردم شوشتر در  مجلس با تاکید بر اینکه باید یکبار برای همیشه مسائل حوزه کشاورزی و کشت محصول برای کشاورز معلوم شود، تصریح کرد:  کشاورزان باید توجیه شوند و محصولی را تولید کنند که بتوانند آن را به فروش برسانند.

 سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه  در کشورهای صنعتی و توسعه یافته، یارانه های کلانی را در خصوص کالاهای استراتژیک کشاورزی پرداخت می شود، گفت: تولید محصولات کشاورزی به تامین امنیت غذایی مربوط است به همین علت کشورهای صنعتی   از کالاهای استراتژیک کشاورزی به صورت جدی حمایت می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه محصولات اساسی و مورد نیاز کشاورزی  باید مورد حمایت دولت قرار گیرد ، افزود: شیر از محصولات لبنی مهم و مورد نیاز جامعه است  که باید تولید کنندگان واقعی این محصول مورد حمایت قرار گیرند.

سادات ابراهیمی با اشاره به کارهای غلط انجام شده در گذشته، گفت: اشکالی که در گذشته وجود داشته، این بوده  که به کارخانه‌ها و دلالان بیشتر کمک و مساعدت ‌شده است تا تولید کنندگان روستایی و عشایر، لذا انتظار می‌رود جهاد کشاورزی با توجه به تصویب قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در این وزارتخانه  نسبت به اصلاح این گونه اقدامات برای ساماندهی اوضاع  تلاش کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با یادآوری اینکه قانون تمرکز وظایف در بخش کشاورزی  در دولت دهم بایگانی شده بود،تصریح کرد:  با پیگیری‌های که در کمیسیون کشاورزی مجلس انجام شد این قانون در دولت یازدهم  به مرحله  اجرا رسید و انتظار می‌رود مشکلات و چالش‌های فراروی کشاورزان حل و اتفاقات گذشته تکرار نشود./

پایان پیام

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر