کد خبر : 232
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اسفند 1392 - 20:49
687 views

رونمایی از دستاورد جدید ایران در حوزه موشک‌های بالستیک

رونمایی از دستاورد جدید ایران در حوزه موشک‌های بالستیک

سر جست‌وجوگر هوشمند موشک‌های بالستیک نقطه‌زن و زره کامپوزیتی هوشمند با حضور وزیر دفاع رونمایی شد. در سومین جشنواره تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح (سلمان فارسی) با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از دستاورد فناورانه سر جست‌وجوگر هوشمند موشک‌های بالستیک نقطه‌زن که توسط متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای

سر جست‌وجوگر هوشمند موشک‌های بالستیک نقطه‌زن و زره کامپوزیتی هوشمند با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.

در سومین جشنواره تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح (سلمان فارسی) با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از دستاورد فناورانه سر جست‌وجوگر هوشمند موشک‌های بالستیک نقطه‌زن که توسط متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده و زره کامپوزیتی دستاورد فناورانه سازمان تحقیقات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

سر جست‌وجوگر هوشمند موشک‌های بالستیک که رتبه اول طرح فناورانه نیروهای مسلح در سومین جشنواره سلمان فارسی را به دست آورده است، در یک‌پارچگی با بقیه زیرسامانه‌های نوین موشک با تمایز قابلیت نقطه‌زنی در خشکی و دریا برای موشک‌ها، توانمندی جدیدی را به توان رزم نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی می‌افزاید.

این قله مهم فناوری که به فتح محققان وزارت دفاع درآمده است تنها در اختیار چند کشور پیشرفته قرار دارد و به‌عنوان نقش‌آفرینی راهبردی، منحصراً روی سلاح‌های استراتژیک استفاده می‌شود.

محققان و طراحان سامانه‌های دفاعی وزارت دفاع با تسلط بر طراحی‌ها و فناوری‌های مورد نیاز، مسیر پرافتخار “ارتقای طراحی” و “تعمیق فناوری‌ها” را با قدرت طی می‌کنند و در این رهگذر متکی به توفیقات الهی و عنایت‌های ویژه حضرت ولی عصر(عج) هستند.

دستیابی به فناوری‌های نوین برای طراحی و ساخت زره‌های کامپوزیتی از دستاوردهای اخیر محققان دفاعی در سازمان تحقیقاتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. این زره که مبتنی بر فناوری زره مایع (STF) و به‌کارگیری الیاف منحصر به فرد ساخته شده‌اند در برابر گلوله‌های هسته فولادی ضدزره، مقاوم هستند و الزامات استانداردهای نظامی جهانی در آن به کار گرفته شده است.

بهره‌گیری از این فناوری در تجهیزات زرهی موجب می‌شود علاوه بر بی‌نیاز شدن از برخی مواد تحریمی، شاهد ۷۶% کاهش وزن در زره مورد نیاز تانک، نفربر و دیگر تجهیزات باشیم. این فناوری در افزایش تحرک و چالاکی در توان رزم زمینی نیروهای مسلح نقش برجسته‌ای دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر