کد خبر : 10546
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 7:10
246 views

دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنید/ سویه جدید کرونا چه علائمی دارد؟

دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنید/ سویه جدید کرونا چه علائمی دارد؟
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: فرد مبتلا به کرونا باید از ماسک سه لایه استفاده کند تا ویروس منتشر نشود. ؛

فرشیدی، معاون بهداشت وزیر بهداشت در گفت و گوی ویژه خبری گفت: علی رغم مشاهده سویه های قبلی در هفته گذشته، امروز سویه دیگری در کشور شناسایی و تشخیص داده شده است. در اواخر اکتبر سرعت سرایت کرونا افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، مطالعات نشان می دهند که سرایت پذیری سویه XBB پنج برابر بیشتر از دلتا است و باید بیماریابی داشت؛ در غیر این صورت ظرف یک ماه آینده وارد پیک می شویم، در واقع از الان پیک موج  جدید در کشور شروع شده است.

او افزود: علائم سویه های جدید بیماری کرونا درگیری گوارشی، خستگی و سردرد است. میزان بستری نیز مانند امیکرون است. یکی از اهداف کنترل مرزها جلوگیری از شیوع سویه جدید کرونا در کشور است. 

رئیس زاده، عضو ستاد ملی کرونا در ادامه گفت: امروز در جلسه ستاد ملی کرونا بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، به خصوص استفاده از ماسک در فضای بسته، تزریق دز یاد آور واکسن کرونا و شستن دست ها تاکید شد. مراکز درمانی آماده ارائه خدمات هستند.

به گفته وی، مردم نیازمند نیروی انسانی با نشاط و تجهیزات بیمارستانی هستند. ما تجربیات موج های قبلی را داریم. مسافرت های سال نو به چرخش ویروس کمک می کنند.

مصطفی قانعی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا هم گفت: در زمان شیوع سویه دلتا، سطح واکسیناسیون جامعه کم بود و ده درصد از بستری شده ها و در مراقبت های ویژه تا پنجاه درصد فوت می کردند.

به گفته وی، میزان سرایت پذیری امیکرون زیاد و مرگ ناشی از آن کم است. سویه جدید بسیار مسری است. هر فردی که واکسن یاد آور کرونا را تزریق کرده باشد، میزان بستری و فوت تا ۲۰ برابر کاهش پیدا می کند.

قانعی افزود: ۴۰ درصد از بیماران بدون علامت هستند؛ اما میزان سرایت پذیری بالا است. فرد مبتلا باید ماسک سه لایه استفاده کند تا ویروس منتشر نشود. ویروس کرونا با جهش های مختلف ظاهر شده است. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر