کد خبر : 2883
تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1393 - 12:44
666 views

جشن بزرگ میلاد منجی عالم بشریت در بقعه مقام صاحب الزمان(عج) شوشتر برگزار شد

جشن بزرگ میلاد منجی عالم بشریت در بقعه مقام صاحب الزمان(عج) شوشتر برگزار شد

 جشن بزرگ میلاد منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن عسگری(عج) پنج شنبه شب در بقعه مقام صاحب الزمان شوشتر با حضور پرشور مردم منطقه برگزار شد. به گزارش سفیرشوشتر ، آیت الله ˈسیدمحمدعلی موسوی جزایریˈ در مراسم جشن بزرگ میلاد امام عصر(عج) با تبریک ایام خجسته شعبان المعظم به ویژه میلاد باسعادت و فرخنده قطب

 جشن بزرگ میلاد منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن عسگری(عج) پنج شنبه شب در بقعه مقام صاحب الزمان شوشتر با حضور پرشور مردم منطقه برگزار شد.

به گزارش سفیرشوشتر ، آیت الله ˈسیدمحمدعلی موسوی جزایریˈ در مراسم جشن بزرگ میلاد امام عصر(عج) با تبریک ایام خجسته شعبان المعظم به ویژه میلاد باسعادت و فرخنده قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج) اظهار داشت: بزرگترین آرزوی ما شیعیان ظهور و فرج آن حضرت از پرده غیبت و رهایی بشریت از ظلم و جور و بی عدالتی است.

وی با ابراز ارادت به وجود مقدس منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) افزود: همه ما دلباخته شما هستیم و حضور پرشور مردم متدین شوشتر در این مکان مقدس و شرکت در مراسم نیمه شعبان نشان از ارادت قلبی متدین و عموم مردم به شما دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه علمای زیادی در منطقه در طول صدها سال برای حاجات خود به این مکان مقدس و متبرک متوسل می شدند اظهار داشت: بر اساس روایات زیاد ، دعای مومنین در نیمه شعبان مستجاب است.

وی با تجلیل از علمای بزرگی همچون شیخ جعفر شوشتری(ره) و شیخ محمدتقی شوشتری (ره) ، آل طیب و سید نعمت الله موسوی جزایری که در این منطقه زندگی می کردند و همیشه کمک حال مردم بوده اند بیان کرد: شوشتر همواره مهد پرورش علمای بزرگ شیعه بوده است و مردم دارالمومنین شوشتر در کنار علمای بوده اند.

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنان خود برای ظهور و فرج حضرت ولی عصر(عج) و رهایی بشر از مظالم و فتنه ها دعا کرد.

حجت الاسلامˈسیدمحمد طباطباییˈ مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان نیز با سپاس از حضور آیت الله موسوی جزایری و حجت الاسلام شرفخانی در این مراسم ، از همه کسانی که در برپایی این جشن عظیم نقش داشتند تقدیر کرد و گفت: در این بقعه متبرکه سلام و درود خود را به امام عصر(عج) می فرستیم و ظهور حضرتش از خداوند بزرگ خواهانیم.

وی همچنین از حضور پرشور مردم ولایتمدار شوشتر در جشن بزرگ میلاد تقدیر کرد.

حجت الاسلامˈاحمد شرفخانیˈ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم میلاد امام زمان(عج) با بیان اینکه همه ما مشتاقانه ظهور آن حضرت هستیم و لحظه شماری می کنیم اظهار داشت: اخلاق و منش ما باید با امام زمان(عج) منطبق باشد تا آن حضرت به ما توجه کند.

وی با بیان اینکه محبت امام زمان (عج) به ما شیعیان ذاتی است و آن حضرت همچون پدری مهربان به ما علاقه دارد و گره گشای مشکلات ما است افزود: همه ما محب امام زمان (عج) هستیم ، ما باید امام را بیشتر از خود دوست داشته باشیم و به معنای واقعی منتظر ظهور و فرج آن حضرت باشیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عظمت نیمه شعبان پرداخت و گفت: امشب شبی است که دعا مستجاب و توبه پذیرفته می شود.

بنا به این گزارش مداحی ، شعر و جنگ شادی از دیگر بخش های مراسم بزرگ میلاد حضرت مهدی(عج) در شوشتر بود.

حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت علیهم السلام نیز با نوای روح افزای خود و همراهی و صلوات مردم ، شور ، هیجان و شادی این میلاد مبارک را به اوج خود رساند.

این مراسم که با نورافشانی و کف زدن های ممتد همراه بود تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت.

همچنین به مناسب میلاد حضرت مهدی(عج) شهرستان شوشتر از شب تا نزدیکی اذان صبح امروز غرق در نور و شادی بود و مردم و هیات های مذهبی با ایستگاه های صلواتی و پخش شیرینی و شربت برای ظهور و فرج آن حضرت دعا کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر