برای نخستین بار گل های زعفران درکشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر شکفته شدند

برای اولین بار در درکشت و صنعت امام خمینی(ره) کشت آزمایشی زعفران انجام شد و در حال حاضر با شکفته شدن گل های زعفران، برداشت این محصول آغاز شده است.
مدیر عامل کشت و صنعت امام خمینی(ره): گفت: برای اولین بار در این شرکت کشت آزمایشی زعفران در مساحتی حدود صد متر مربع و به میزان پنج تن پیاز بصورت محدود کشت گردید و خوشبختانه هم اکنون این پیازها به ثمر نشسته و برداشت گل ها به منظور جدا سازی کلاله برای خشک نمودن و استفاده در حال انجام می باشد.
محمدرضا عصاره نژاد با بیان اینکه نخستین برداشت از کشت آزمایشی زعفران در این شرکت صورت می گیرد، گفت: رویش کمی و کیفی آزمایشی کشت زعفران در این شرکت بیانگر اقتصادی بودن کشت این محصول ارزشمند در این منطقه است.
عصاره نژاد گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق جهش تولید، اجرای طرح‌های مختلف از جمله کشت زعفران ، دامپروری ، صنایع تبدیلی ، پرورش قارچ و … در کنار تولید محصول شکر، با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به مستعد بودن زمین‌های کشاورزی منطقه شعیبیه و جوانان جویای کار گفت: کشت این گیاه می‌تواند سود سرشاری عاید کشاورزان نموده و این شرکت آمادگی دارد تا نسبت به آموزش و گسترش آن در بین جوانان جویای شغل در منطقه اقدام نماید.
شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=9684

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: