کد خبر : 10548
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 - 20:06
272 views

اجرای طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در شوشتر

اجرای طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در شوشتر
فرماندار شوشتر گفت: طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در شوشتر به عنوان تنها شهر منتخب در استان خوزستان اجرا می‌شود؛

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از ایرنا، حجت اله دهدشتی روز دوشنبه در نشست خبری که برای اطلاع‌رسانی این طرح تشکیل شد، بیان کرد: این سرشماری به صورت غیرحضوری و در بستر الکترونیکی انجام می‌شود تا با جمع‌آوری اطلاعات بتوان آنها را در ابعاد مختلف احصا کرده و در اختیار برنامه‌ریزان قرار داد.

وی افزود: رویکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این طرح آزمایشی، سنجش آمادگی برای سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی است.

وی با اشاره به فواید در دست داشتن این آمار بیان کرد: برای برنامه ریزی و تصمیم گیری مدیران در سطوح مختلف، داشتن آمار و اطلاعات لازم به ویژه از میزان جمعیت هر منطقه بسیار تاثیرگذار است.

دهدشتی ادامه داد: این طرح سرشماری می‌تواند در پیش بینی نیازمندی‌های آینده شهرستان شوشتر بسیار حایز اهمیت باشد.

فرماندار شهرستان شوشتر بیان کرد: این سرشماری به صورت میدانی و مراجعه به منازل و آمارگیری از خانوارها نخواهد بود بلکه از طریق فراخوان عمومی برای مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس: https://www.ncr.ir و درج اطلاعات شامل آدرس محل سکونت (استان، شهرستان، شهر، نوع و نام معبر ماقبل آخر و نوع و نام معبر آخر، کدپستی، پلاک، طبقه و شماره واحد) و مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنس، تاریخ تولد، شماره تلفن و شماره اتباع (اتباع خارجی) انجام خواهد گرفت.

دهدشتی گفت: برای پیشبرد اهداف این طرح که در نهایت به نفع مردم خواهد بود، نیاز است تا همه شهروندان نسبت به تکمیل و صحت سنجی اطلاعات خود اقدام کرده و همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر