کد خبر : 5228
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1393 - 16:59
614 views

فضا برای حرکت کودک فراهم شود

فضا برای حرکت کودک فراهم شود

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شوشتر گفت: فضا برای حرکت کودک باید از همان دوران طفولیت فراهم شود. به گزارش سفیر شوشتر، رضا محمدپور اظهار کرد: بسیار خوب است که فرزندان‌مان از همان دوران طفولیت پر تحرک باشند که در چنین شرایطی قطعا رشد آنها بهتر خواهد بود. وی بیان‌کرد: مشکل بزرگی که در جامعه

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شوشتر گفت: فضا برای حرکت کودک باید از همان دوران طفولیت فراهم شود.

به گزارش سفیر شوشتر، رضا محمدپور اظهار کرد: بسیار خوب است که فرزندان‌مان از همان دوران طفولیت پر تحرک باشند که در چنین شرایطی قطعا رشد آنها بهتر خواهد بود.

وی بیان‌کرد: مشکل بزرگی که در جامعه شهری ما وجود دارد، مربوط به ماشینی و الکترونیکی شدن زندگی‌ها و از این‌ها بدتر آپارتمان‌نشینی شدن است. شهر سیدنی استرالیا با وجود اینکه جمعیت آن یک چهارم تهران است ولی دو تا سه برابر تهران وسعت دارد و دلیل آن، این است که بیشتر خانه‌های این شهر ویلایی است. به هر حال همین آپارتمان‌نشینی که روز‌به‌روز هم بیشتر می‌شود، باعث خواهد شد که ناخواسته فرزندان‌ خانواده‌ها کم‌تحرک شوند.

این مدرس دانشگاه گفت: از همان دوران طفولیت باید زمینه حرکت فرزندان مهیا شود و به طور مثال خوب است که فضایی در خانه برای کودک فراهم شود که بتواند از سن یک سالگی، بدو بدو کند و یا از همان چند ماهگی که روی چهار دست و پا حرکت می‌کند، بتواند در فضایی کم‌خطر که در خانه برای او مهیا می‌کنیم این ور و آن‌ور برود، پس باید از همان دوران طفولیت فضا را برای حرکت کودک فراهم کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: قطعا هر چه سن کودک هم بیشتر می‌شود، نیازهای او برای حرکت بیشتر خواهد شد و به طور مثال زمانی که سن او به دو سالگی می‌رسد، شاید نیاز داشته باشد که توپ را با خود جابه‌جا کند و باید یکسری وسایل و امکانات جهت تحرک کودک مهیا کرد.

محمدپور بیان کرد: فرزندان با ورود به دوران پیش‌دبستانی و ابتدایی باید خیلی از مهارت‌ها را یاد بگیرند تا بتوانند در رشته‌های مختلف قهرمان شوند. در خیلی از کشورها آموزش و پرورش برای دانش آموزان استخر، سالن‌های چند منظوره و زمین چمن فراهم کرده است ولی در این‌جا تمام پایگاه‌های ورزشی‌ که بدون امکانات بودند، اکنون به کلاس درس تبدیل شده‌اند. متاسفانه زنگ‌های ورزش‌، زنگ‌هایی محدود هستند که در این مدت زمان کم هم نمی‌توان کاری کرد.

وی ادامه داد: معتقدم که درست است دوران قهرمانی خیلی از رشته‌های ورزشی ممکن است از ۱۰ سالگی به بعد آغاز شود ولی به این معنا نیست که تمام مهارت‌های حرکتی و آمادگی جسمانی را باید از ۱۰، ۱۱ سالگی آغاز کرد. در کل، کودکان باید خیلی از مهارت‌های حرکتی مانند جهش کردن و ضربه زدن به توپ را از یکی دو سالگی تا زمان ورود به مدرسه یاد بگیرند تا از ۱۰ سالگی به بعد بتوانند خودشان را نشان دهند، پس در واقع مهارت حرکتی را می‌توان از دوران طفولیت به کودکان یاد داد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شوشتر خاطرنشان‌کرد: خانواده‌هایی که علاقه‌مند هستند فرزندان‌شان در رشته‌های مختلفی که دوره‌های قهرمانی آن از ۱۰ سالگی به بعد آغاز می‌شود، فعالیت کنند، حواس‌شان باشد که فرزندان آن‌ها باید مهارت‌های حرکتی را از سنین پایین‌تر آغاز کنند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر