آموزش و پرورش خوزستان وضعیت مناسبی ندارد/ نگاه سیاسی در انتصابات به طیف برنامه‌ریز، معلمان و دانش‌آموزان آسیب وارد می‌کند

قاسم ساعدی  با بیان اینکه مسئولان استان خوزستان در همه سطوح و به صورت جامع از سیاسی کاری پرهیز کنند، اظهار داشت: خوزستان به یک انسجام مدیریتی نیاز دارد و نباید در چالش‌های سیاسی به مردم آسیبی وارد شود.

به گزارش سفیرشوشتر، نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان زندگی می‌کنند و چالش‌های این مردم در حوزه‌های بهداشتی، زیست محیطی و آموزش و پرورش بالاتر از نگاه‌های سیاسی است.

وی افزود: اگر مسئولان ما خود را در کارهای سیاسی گم کنند، ظلم بزرگی در حق مردم استان مرتکب شده‌اند چرا که این مردم حتی در آب آشامیدنی خود مانده‌اند.

ساعدی با اشاره به اظهارات اخیر معاون آموزش و پرورش استان مبنی بر اینکه همه افراد منصوب شده در شهرهای بزرگ خوزستان اصلاح طلب هستند، عنوان کرد: آموزش و پرورش آئینه سیاسی دولت‌ها است و عملکرد دولت باید در آموزش و پرورش سنجیده شود.

وی بیان کرد: باید دید که دولت در آموزش و پرورش توانسته عملکرد موفقی از خود بر جای گذاشته یا خیر، اگر عملکرد موفقی در این حوزه نباشد یعنی دولت در اجرای برنامه‎‌های خود شکست خورده است. چون آموزش و پرورش یک دستگاه زیرساختی و انسان ساز است نباید وارد معادلات سیاسی شود چون مربوط به همه اقشار جامعه است.

نماینده مردم هویزه و سوسنگرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نباید یک نظر و یک دید سیاسی بر دانش آموزان تحمیل شود و استقلال آموزش و پرورش سبب می‌شود که از سیاست زدگی دوری کند و اگر این سیستم سیاست زده شد معلمان طیف سیاسی مقابل هم دیگر نمی‌توانند به وظیفه خود به صورت کامل عمل کنند.

وی با بیان اینکه تحمیل نگاه سیاسی به آموزش و پرورش سبب خدشه به برنامه ریزی در این حوزه می‌شود، گفت: به غیر از طیف برنامه ریز و معلمان حتی دانش آموزانی که آگاهی سیاسی دارند به سیاسی کاری در آموزش و پرورش واکنش نشان می‌دهند و این سلسله واکنش‌ها سبب ایجاد اختلال در روند آموزشی می‌شود.

ساعدی با بیان اینکه در همه جوامع آموزش و پرورش وارد بازی احزاب سیاسی نمی‌شوند، عنوان کرد: آموزش و پرورش باید مستقل ترین سازمان جامعه باشد و باید همه اذهان منعطف به برطرف کردن چالش‌ها و انسان سازی باشد. استان خوزستان وضعیت مناسبی در آموزش و پرورش ندارد و اگر مسئولان این اداره‌کل نگاه حزبی به انتصابات داشته باشند، آسیب بزرگی به مردم استان وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم نگاه حزبی به انتصابات در آموزش و پرورش نباشد، بیان کرد: بنده به عنوان یک معلم و یک نماینده اگر متوجه این نوع نگاه در آموزش و پرورش شوم، به موضوع ورود پیدا می‌کنم و مبنای اظهارات معاون آموزش و پرورش را در پاسخ به چه سوالی است، نمی‌دانم ولی این نگاه مذموم است و برای جایگاه آموزش و پرورش مناسب نیست.

رهیاب

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=8537

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: