پیش‌بینی برداشت ۱۸۰ هزار تن گندم از مزارع شوشتر

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از پیش‌بینی برداشت ۱۸۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت این محصول در روزهای آینده آغاز می‌شود.

به گزارش سفیر شوشتر، منوچهر رحیمی‌نژاد امروز اظهار کرد: برداشت محصول گندم همه ساله در این روزها آغاز می‌شود و قرار است برداشت این محصول دو هفته آینده از مزارع این شهرستان آغاز شود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت این محصول در شوشتر گفت: در شهرستان شوشتر بیش از ۶۱ هزار هکتار از زمین‌های مستعد کشت زیر کشت دیم و آبی این محصول رفته‌اند و شرایط موجود در این محصول خوب ارزیابی می‌شود.

رحیمی‌نژاد تاکید کرد: در سال‌جاری ۴۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت گندم آبی و ۱۶ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم رفته است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم از اراضی شهرستان شوشتر برداشت خواهد شد که از این میزان ۳۰ هزار هکتار برای مصرف کشاورزان برای تامین آرد و بذر سال آینده و بقیه که تقریباً ۱۵۰ هزار تن خواهد بود به مراکز خرید تحویل خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر تاکید کرد: در شهرستان شوشتر در بخش‌های مختلف هشت مرکز خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است و در سال‌جاری ترافیکی برای تحویل گندم و خرید از کشاورزان بوجود نخواهد آمد.

منبع:فارس

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=2131

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: