کد خبر : 9248
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1397 - 22:04
816 views

از حاشیه تا متن؛

مشکلات زیرگذر شوشتر مورد بررسی قرار گرفت

مشکلات زیرگذر شوشتر مورد بررسی قرار گرفت
در محل سالن جلسات شورای شهر جلسه ویژه‌ای در خصوص مشکلات عملیات اجرایی زیرگذر با حضور نماینده مجلس فرماندار، پیمانکار و اعضای شورای شهر تشکیل شد.؛

در محل سالن جلسات شورای شهر جلسه ویژه‌ای در خصوص مشکلات عملیات اجرایی زیرگذر با حضور نماینده مجلس فرماندار، پیمانکار و اعضای شورای شهر تشکیل شد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سفیرشوشتر، در این جلسه غیبت آقایان علیرضا چراغی و سید محمدرضا مرعشی محسوس بود، عدم حضور نامبرگان جای سوال در ذهن متبادر می‌کند.

در ابتدا پیمانکار پروژه گفت: مطابق قرارداد تعهدات خود را انجام داده‌ایم و تنها در صورت تأمین مالی توسط کارفرما قادر به ادامه فعالیت هستیم.

حسین آدامون افزود: متعهد می‌شوم درصورتی‌که مطالبات مالی شرکت توسط شهرداری در زمان‌بندی پیشنهادی پرداخت شود در ۴۵  روز این پروژه را تحویل کارفرما می­دهم.
شهردار شوشتر در خصوص پیشرفت فنی و اجرایی پروژه زیرگذر گفت: در بدو انتخاب بنده به‌عنوان شهردار بازدیدی از محل پروژه داشتم و در همان مقطع زمانی عده‌ای گفتند که طرح ۸۰ تا ۸۲ درصد پیشرفت داشته که عملاً با توجه به شاخص‌های موجود این رقم دور از تصور بود.

وی در خصوص مقدار مطالبات خود از شهرداری گفت:حدود ۲.۵میلیارد تومان از شهرداری طلب داریم و با توجه به نوسانات بازار بدون نقدینگی قادر به تامین متریال برای پروژه نیستیم.
عبدالنبی شیربیگی در خصوص پیشرفت فنی و اجرایی پروژه گفت : در حال حاضر با توجه به حجم عظیم کارها و عملیات‌های مهم نظیر بتن‌ریزی  که در این مدت ۴ ماهه صورت گرفته طرح زیرگذر هنوز به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نرسیده است.
وی خاطرنشان کرد: از همان روز اول بارها تأکید کردم که زیرگذر ۴۵ روزه افتتاح نمی شود و عنوان نمودن این زمان برای افتتاح پروژه دور از تصور بود.
پایگاه تحلیلی خبری سفیرشوشتر; شهردار شوشتر در نشست خبری مردادماه گفته بود مهرماه درصورتی‌که تأمین مالی پروژه افتتاح می¬شود.
وی عنوان کرد: در قرارداد این طرح خاک‌برداری که بخش مهمی از پروژه را تشکیل می‌دهد دیده نشده و این جای سؤال دارد که در این طرح چگونه خاک‌برداری دیده نشده است.
فرماندار شوشتر پروژه زیرگذر را مهم‌ترین پروژه اجتماعی شوشتر قلمداد کرد و گفت:قرار نیست استاندار خوزستان کل هزینه ۹٫۴ میلیارد تومانی پروژه زیرگذر شوشتر را پرداخت کند.
وی افزود: بیش از سقف تعهدات آقای استاندار که ۵۰ درصد از کل طرح بود، به پروژه زیرگذر اعتبار مالی از محل ارزش‌افزوده اختصاص داده‌شده است و در حال حاضر چیزی حدود ۶۳ درصد از کل برآورد مالی پروژه از اعتبارات استانداری به طرح اختصاص داده‌شده است.
وی ضمن ابراز گلایه از اعضای شورای شهر گفت: بارها به اعضای شورا گفته‌ام جهت تأمین مالی پروژه املاک و اراضی تحت تملک شهرداری را به مزایده بگذارید تا سهم شهرداری جبران شود و انتظار دارم اعضای شورا اهتمام ویژه‌ای نسبت به افتتاح پروژه داشته باشند.
محمد حافظی عضو شورای شهر توضیحاتی در خصوص طرح زیرگذر داد و گفت: از ابتدا با توجه به جانمایی، توجیه فنی و همچنین تأمین منابع مالی پروژه توسط شهرداری با احداث این طرح مخالف بودم.
وی افزود: در زمان کلنگ زنی آقای دکتر مقتدایی استاندار وقت از کلنگ زنی این طرح شانه خالی کرد چون منابع مالی مشخص جهت اجرای این طرح دیده نشده بود.
محمد حافظی گفت با توجه به مستندات موجود مساعدت استاندار برای زیرگذر از محل ارزش‌افزوده رقم محسوسی نیست.

حافظی ادامه داد: میانگین ارزش‌افزوده به شهرداری شوشتر در سال ۹۶ به‌طور ماهیانه حدوداً ۱ میلیارد و ۱۲۷ میلیون بوده که در ۶ ماهه سال ۹۷ این رقم به ۱ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان رسیده است که با احتساب تورم و افزایش حقوق کارکنان شهرداری در سال ۹۷ مبلغ قابل‌توجه ای به شهرداری اختصاص داده نشده است.
این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: علا رقم میل ام باید بگویم شهرداری شوشتر پشتوانه مالی کافی جهت تأمین منابع مالی را در اختیار ندارد و باید املاک و اراضی خود را بفروش تا سهم خود را پرداخت کند، همان‌گونه که در سال ۹۶ حدود ۸ میلیارد تومان از املاک شهرداری بفروش گذاشته شد.
حافظی عنوان کرد: در حال حاضر زیرگذر به یک مشکل اساسی تبدیل‌شده است و زیرگذر پروژه‌ای است که با افتتاح آن نیز حلاوت و شیرینی برای مردم  نخواهد داشت .
نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقطعی که شورا از بنده جهت پیگیری تأمین منابع مالی طرح کمک خواستند با استاندار صحبت کردم که ۵۰ درصد از کل هزینه ساخت و تکمیل زیرگذر را از منابع استانی تأمین کنند.
وی افزود: مطابق گزارش ارائه‌شده سقف تعهدات استاندار تکمیل شده و تاکنون چیزی حدود ۱۳ درصد فراتر رفته است.
سهراب گیلانی خطاب به محمد حافظی گفت: اگر ابهامی در خصوص اعتبارات استانی توسط شما از همان ابتدا مطرح بود می‌بایست عنوان می‌کردید و این موضوع را پیگیری می‌کردید.
وی افزود: استدلال شما از همان روز اول منفی بوده است، اگر دغدغه احداث زیرگذر در شما وجود داشت میبایست همان موقع پیگیر ابهامات و رفع آنها می بودید.
حافظی در پاسخ گفت: عملیات‌های عمرانی کاری فنی و تخصصی است و نباید در این خصوص احساساتی تصمیم بگیریم .

وی عنوان کرد: در ابتدای موضوع زیرگذر عده‌ای یک طرح با اسم مشخص را به شورا دادند و گفتند مصوب کنید که طرح مذکور هم ازنظر فنی گره ترافیکی را باز نمی‌کرد و هم ازنظر مالی شهرداری به‌عنوان کارفرما توانایی پشتیبانی مالی را نداشت زیرا در همان مقطع شهرداری ۴۰ میلیارد تومان بدهی داشت.

این عضو شورا با یک مثال توضیح داد: فرض کنید در یک‌خانه هزینه پرداخت قبض برق را نداشته باشیم اما برویم برای خانه لوستر بخریم این کار منطقی نیست.

غلامعلی شاهمرادیان نائب رئیس شورای شهر در رد صحبت های محمد حافظی گفت: صحبت های آقای حافظی نظر شورا نیست و شورا برآمده از یک تفکر جمعی است.

وی افزود: یازده نفر اعضای شورا چهارم تصمیم گرفتیم که شوشتر ده کوره نماند و پروژه زیرگذر را مصوب کردیم.

شاهمرادیان توضیح داد: اگر بعلت وجود بدهی در شوشتر پروژه ای تعریف نشود که شوشتر احتیاج به شورا ندارد! اونوقت کار شهردار چیست؟

در انتهای جلسه طبق توافق طرفین مقرر شد که شهرداری از محل فروش املاک و اراضی خود ۱٫۳ میلیارد تومان و ۷۰۰ میلیون تومان  نیز از محل اعتبارات استانی به پروژه زیرگذر اختصاص یابد و پیمانکار نیز متعهد شد که تا ۴۵ روز کاری پروژه را تحویل کارفرما دهد، در صورت عدم برآورده کردن تعهدات هرکدام از طرفین، جرائمی نیز برای پیمانکار و کارفرما در نظر گرفته شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر