کد خبر : 5931
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1393 - 15:05
609 views

سمینار علمی وظایف و اختیارات دادسرا ودادستان

سمینار علمی وظایف و اختیارات دادسرا ودادستان

به همت گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر و با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان این رشته با مسائل قضایی وحقوقی ، سمینارعلمی باموضوع” وظایف و اختیارات دادسرا ودادستان ” برگزار شد. به گزارش سفیر شوشتر، دراین نشست علمی که جمعی از استادان و دانشجویان رشته حقوق شرکت داشتند دادستان شهرستان مسجدسلیمان درسخنانی با اشاره به

به همت گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر و با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان این رشته با مسائل قضایی وحقوقی ، سمینارعلمی باموضوع” وظایف و اختیارات دادسرا ودادستان ” برگزار شد.

به گزارش سفیر شوشتر، دراین نشست علمی که جمعی از استادان و دانشجویان رشته حقوق شرکت داشتند دادستان شهرستان مسجدسلیمان درسخنانی با اشاره به اینکه درهرجامعه ای دادگستری مرجع رسیدگی به شکایات ودادخواهی مردم است گفت: دادگستری ازدوبخش داذدگاه ودادسرا تشکیل می شود و هرکدام وظیفه خاصی برعهده دارندکه قانونگذار برای آن معین نموده است.

آقای علی ادبی با توضیح اینکه هرعملی که قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است جرم محسوب می شود گفت: وظیفه دادسرا اززمان وقوع جرم آغازمی شود که با فرایندهای مشخص به بررسی جوانب مختلف جرم و ادله لازم می پردازد.

وی با تکید براینکه دادرسی درپنج مرحله انجام می شود به چارت سازمانی دادسراها اشاره کرد وگفت: دادسرا از دادستان، دادیار و بازپرس تشکیل شده است اما همه امور تحت نظارت دادستان انجام می شود و در این راستا دادیار مستقل از دادستان نیست وکلا نظریه دادیار حتما باید به تایید دادستان برسد درحالیکه درصورت اختلاف نظرمیان دادستان و بازپرس موضوع برای تعیین تکلیف به دادگاه اجرا می شود.

شایان ذکر است در انتهای این سمینار علمی نشست پرسش وپاسخ برگزارشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر