کد خبر : 2351
تاریخ انتشار : جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 0:33
664 views

پنج هزار میلیارد ریال برای حفاظت از اراضی کشاورزی کشور اختصاص یافت

پنج هزار میلیارد ریال برای حفاظت از اراضی کشاورزی کشور اختصاص یافت

 معاون وزیر جهاد کشاورزی ازاختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی کشور خبر داد وگفت: درتلاش هستیم تا۱۰۰ درصد این اعتبار جذب شود. به گزارش سفیر شوشتر، احمد افشار روز پنجشنبه درگفت وگوی  خود افزود: توجه به کاربری اراضی کشاورزی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و درسال جاری تکمیل

 معاون وزیر جهاد کشاورزی ازاختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی کشور خبر داد وگفت: درتلاش هستیم تا۱۰۰ درصد این اعتبار جذب شود.

به گزارش سفیر شوشتر، احمد افشار روز پنجشنبه درگفت وگوی  خود افزود: توجه به کاربری اراضی کشاورزی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و درسال جاری تکمیل می شود.

وی افزود: گشت های حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سال جاری فعال شده و پیش بینی می شود ۲۰ استان کشور و ۱۲۰ شهرستان مهم را پوشش دهد.

افشار اظهار داشت: تهیه نقشه های حفظ کاربری اراضی کشاورزی نیز در سطح کشور در دست انجام است که با تهیه این نقشه مشخص می شود چه مقدار زمین کشاورزی در کشور موجود است و چه مساحتی از زمین های کشاورزی باید مدیریت شود ضمن اینکه وضعیت خاک اراضی زراعی و باغی مشخص می شود.

وی گفت: مطالعاتی در این خصوص با همکاری وزارت راه و شهر سازی صورت گرفته و حریم شهرها به ویژه شهرهای تهران ،البرز و استان های شمالی و کلانشهرها و مناطقی که در معرض آسیب و تخریب هستند را مطالعه و ساماندهی خواهیم کرد.

افشار ، اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی را قدم بعدی امور اراضی کشاورزی دانست وگفت: در بخش کشاورزی اصلاحاتی انجام می شود که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

وی یکپارچه سازی زمین های کشاورزی را از دیگر برنامه های امور اراضی کشاورزی دانست و اظهارداشت: افزون بر چهار میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور تحت نظارت قرار دارد.

افشار گفت: از ابتدای سال ۹۲ کمیسیون های نظارتی برای نظارت بر زمین های کشاورزی در کلیه استان های کشور تشکیل شده و در سال گذشته ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی واگذار و تحت نظارت قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد تا سال آینده چهار میلیون هکتار اراضی کشاورزی تحت نظارت قرار گرفته و با کسانی که نسبت به تخریب اراضی کشاورزی اقدام کنند با همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی برخورد جدی خواهد شد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر