پازل کوتاهی و نقصان/ وضعیت اسفناک کشتارگاه شوشتر+تصاویر

نگاهی کوتاه به اثرات نامطلوب بهداشت در محیط زندگی و اهمیت ارتقاء سطح بهداشت در تامین سلامت مردم را میتوان نقشی غیر قابل انکار از سوی مدیران دانست و از اینرو تامین بهداشت نه تنها گام مهمی در جهت تامین سلامت مردم بلکه یکی از ارکان های اساسی ارتقاء بهره وری در جوامع به شمار می آید.

به گزارش پایگاه خبری سفیرشوشتر، چند سالی است که کشتارگاه به اصطلاح نیمه صنعتی دام شوشتر در موضوعات بهداشتی مورد نقد جدی بسیاری از کنشگران و صاحبنظران واقع شده است، اما چیزی که این نوشتار مورد بحث قرار گرفته است عدم توجه به موارد اصلاحی خصوصاً در حوزه دفع نامناسب فاضلاب است.

دفع نامناسب و نشت فاضلاب یا خون آبه یکی از جمله نواقص و معضلاتی است که شاخص‌های بهداشتی و محیط زیستی این مرکز به اصطلاح نیمه صنعتی را به پایین‌ترین حد ممکن تنزل داده است، این مهم در حالی صورت می‌پذیرد، که کوتاهی برخی از نهادها و سازمان‌ها از جمله شهرداری، علوم پزشکی و محیط زیست در حوزه عدم ایفای نقش موثر نسبت به کشتارگاه مشکلاتی را برای مردم و اهالی شهرک نورمحمدی (محل کشتارگاه) پدید آورده است.

تصاویر زیر خود شرحی واضح از عمق فاجعه زیست محیطی را نشان می‌دهد که چگونه این مرکز به حال خود ر‌ها شده است.

نقش شهرداری در پیگیری مصوبات کارگروه سلامت و رفع نواقص احتمالی از اوجب واجبات است که حداقل در موضوع دفع غیر اصولی فاضلاب کشتارگاه کار ملموسی تا لحظه نگارش این مطلب صورت نپذیرفته است.

در بازدیدی که خبرنگار پایگاه خبری سفیر شوشتر روز یکم بهمن ماه سال جاری از پیرامون کشتارگاه شوشتر داشت نه تنها موارد اصلاحی نسبت به گذشته مشاهده نشده بلکه در راستای بهبود شرایط بهداشت محیط پیرامون، اقدام ملموس جدیدی نیز صورت نپذیرفته وضعیت بهداشتی وخیم‌تر نیز شده است.

البته باید به این مورد توجه داشت که سردی هوا و بارندگی‌های سبب خیر شده و باعث شده که کمتر بوی متعفن در آن اتمسفر به مشام برسد، روان شدن خون آبه ناشی از ذبح دام در جوار کشتارگاه موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم شده است در این بازدید که بصورت اتفاقی با دو نفر از اهالی و مجاورین کشتارگاه رو در رو شدیم.

فردی که خود را علیرضا معرفی کرد گفت: گلایه‌ای از مسئولین داریم آنهم اینکه چرا و به چه دلیل رسیدگی به این مرکز منحصر به بازدید مسئولین و گرفتن چند عکس و گزارش مانده و اقدامی صورت نگرفته است وی با افزود: زمانی در این محل جوانان به فوتبال و ورزش مشغول بودن اما الان بخاطر حفظ سلامتی کسی به اینجا مراجعه نمی‌کند.

سیاوش نیز گفت: وضعیت این کشتارگاه قیمت زمین‌های پیرامون خود را دستخوش تغییر کرده است، بوی متعفن ناشی از دفع فاضلاب در برخی از فصول بقدری زیاد است که زیارت اهل قبور واقع در جوار (امامزاده علی بورکی) را برای مردم سخت کرده است.

انتظار می‌رود مسئولین شهرستان هر چه سریعتر اقدامات لازم را در خصوص احداث کشتارگاه صنعتی را در دستور کار قرار داده. همچنین از دادستان شهرستان شوشتر انتظار می‌رود به موضوع ترک فعل‌های احتمالی با جدیت ورود کرده و حافظ سلامت عامه مردم باشد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=10608

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: