مطبوعات در شبهه زدایی و مقابله با ناتوی فرهنگی نقش محوری دارند

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: مطبوعات و رسانه ها در شبهه زدایی و مقابله با ناتوی فرهنگی نقش محوری و کلیدی برعهده دارند.

به گزارش سفیر شوشتر، آیت الله ‘سیدمحمدعلی موسوی جزایری’ روز شنبه در دیدار با نمایندگان ، سردبیران و خبرنگاران رسانه های گروهی استان خوزستان به مسوولیت سنگین و حساس مطبوعات و رسانه ها در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی و بصیرت زایی مردم اشاره کرد و گفت: مطبوعات که عموما اهل ولایت و دیندار هستند باید از ظرفیت ها و قلم توانای خود برای ایجاد انسجام بیشتر در بین آحاد جامعه ، وحدت کلمه و دفاع از مبانی دینی و اسلام ناب بهره گیرند.

وی به تهاجم فرهنگی دشمنان و طراحی جنگ نرم با هدف تخریب مبانی اعتقادی و باورهای دینی مردم در دو دهه اخیر اشاره کرد و گفت: مطبوعات ما در این برهه از زمان نقش کلیدی در خنثی کردن ترفندهای دشمنان برعهده دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، ادامه دشمنی های امریکا و صهیونیست ها علیه انقلاب اسلامی را نتیجه حرکت درست و جهت گیری آگاهانه ملت و نظام اسلامی

دانست و افزود: مطبوعات و رسانه ها در حرکت ولایی ملت ایران و ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان ستیزه جو نقش داشته اند.

آیت الله موسوی جزایری تعامل رسانه ها با حوزه های علمیه ، دانشگاه امیرالمومنین(ع) و دیگر رسانه های همسو با نظام اسلامی را در رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی مورد تاکید قرار داد و گفت: همه ما زیر بیرق ولی فقیه هستیم و باید از ظرفیت های رسانه ای استان در جهت تعمیق فرهنگ اسلامی و باورهای دینی استفاده کنیم.

وی به موضوع انتقال آب سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران اشاره کرد و گفت: نباید بگذاریم با اجرای این طرح خوزستان صدمه ببیند.

آیت الله موسوی جزایری در این ارتباط ضرورت نشست مشترک رسانه ها با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و امامان جمعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیاز است یک همفکری صورت گیرد و تا آنجا که می دانم رییس جمهوری نیز مخالف انتقال آب کارون به فلات مرکزی است.

وی با تبریک عیدسعید غدیر به ملت شریف ایران ، از این روز مبارک به عنوان بزرگترین عید مسلمانان نام برد و افزود: به اعتقاد شیعه ، پیامبر اکرم(ص) حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود برگزیدند و دین اسلام را با ولایت امیرالمومنین(ع) کامل کردند.

‘همایون قنواتی’ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این دیدار که در بیت آیت الله موسوی جزایری برپا شد در سخنانی با اشاره به نقش مطبوعات در پیوند مردم و مسوولان گفت: رسانه ها و روزنامه ها نقش محوری در توسعه و تعمیق اخلاق اسلامی و آگاهی بخشی به لایه های پایین جامعه دارند.

وی نشر فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و تعمیق پیوند اقوام در استان را از وظایف مهم رسانه ها دانست و افزود:آمادگی داریم با استفاده از اهل فن فضایی برای کمک به آثار کیفی مطبوعات ایجاد کنیم.

قنواتی ایجاد پیوندهای اجتماعی و سیاسی در جامعه و بسترسازی فرهنگ ایرانی اسلامی را از نقش های مهم مطبوعات پویا دانست.

به روز کردن قانون مطبوعات ، تسهیل در صدور مجوز انتشار جریده ، تلاش در راستای ارتقا روزنامه نگاران به فراخور سابقه آنان ، پیگیری مطالبات و درخواست های نماینده ولی فقیه در استان از اهالی مطبوعات ، پرداختن رسانه ها به مسایل معیشتی و اجتماعی استان به ویژه در مناطق محروم و مرزی ،

معرفی ظرفیت های نهفته استان و موضوع انتقال آب کارون از محورهای اصلی سخنان جمعی از دبیران و مدیران مسوول رسانه های استان بود.

دبیران ، خبرنگاران و مدیران مسوول رسانه های استان خوزستان نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری اقامه کردند.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4517

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: