مقام معظم رهبری اجلاس نماز را مبارک و کارساز می‌داند

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: مقام معظم رهبری با برگزاری بسیاری از اجلاس‌ها مخالف است اما به اجلاس نماز عنایت ویژه دارد و آن را مبارک و کارساز می‌داند.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، بیست و سومین اجلاس سراسری نماز و تعالی فرهنگی پیش از ظهر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس ستاد اقامه نماز، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و جمعی از مسئولان در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با برگزاری بسیاری از اجلاس‌ها مخالف است اما به اجلاس نماز عنایت ویژه دارد و آن را مبارک و کارساز می‌داند.

وی با بیان اینکه علی بن مهزیار اهواز شاگرد ۳ تن از ائمه اطهار (ع) بود، گفت: امام جواد (ع) درباره این این شخصیت می‌فرمایند اگر بگویم بهتر از علی بن مهزیار در همرم ندیدم، صادق هستم.

رئیس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: امسال اجلاس نماز در ۲۶ شهر خوزستان برگزار شد. هر کدام از این همایش‌ها با حضور ۵۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ نفر برگزر شد که از متولیان برگزاری آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه فاصله ما نسبت به گذشته و آنچه که باید باشد زیاد است اظهار کرد: خوزستان امروز با خوزستان دیروز بسیار متفاوت است اما باز هم عقب است. مدیر نباید به پشت سرش نگاه کند و دچار غرور شود بلکه باید راه نرفته را طی کند و خیز بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه قرآن اولین ساختمان را کعبه اعلام کرده است اما امروز ما شهرکهای بدون مسجد داریم و سهم نماز را ادا نکردیم، گفت: امروز با پیمانکاری که شهرک می‌سازد قرار داد ساختن مسجد بسته شود. در جاده‌ها نیز باید در فاصله‌های یک ساعت و نیم باید یک مسجد ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه حج از بودجه نماز بیشتر است، بیان کرد: حج قبله نماز است و برای رفتن به هیچ مکانی جز مسجد این قدر سفارش نشده است.

رئیس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: نبود نماز سبب حاکم شدن شهوت بر جامه می‌شود و البته برای همه مشکلات باید از نماز کمک بگیریم. بیشتر جوانان ما که در جبهه حضور داشتند مسجدی بودند.

وی با بیان اینکه نماز واجب‌تر از شیرینی پزی و آشپزی است، تأکید کرد: صدا و سیما پخش برنامه‌های نماز را جدی بگیرد و خروجی فیلم‌های آن باید خشوع باشد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=5376

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: