طرح تنبلی چشم توسط سازمان بهزیستی شوشتر در حال انجام است

طرح تنبلی چشم توسط سازمان بهزیستی شوشتر در حال انجام است.

به گزارش سفیر شوشتر، سرپرست اداره بهزیستی شوشتر در این خصوص اظهار داشت : سازمان بهزیستی شهرستان شوشتر با تاسیس مرکز شنوایی کودکان بدو تولد که بعد از ترخیص ازبعد از تولد از   بیمارستان شنوایی سنجی نوزادان انجام میگیرد با تجهیز مرکز هر روز اقدام به شنوایی نوزادان مینماید  .

وی افزود : و در حال حاضر ازمهر ماه تا ۱۵ آذر ماه در تمام مهدهای کودک شهری و روستایی زیر نظر سازمان بهزیستی ،خانه های بهداشت ،مدارس ابتدایی با همکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش در حال معاینه چشم کودکان ۳ تا ۶ سال جهت انجام طرح تنبلی چشم و آمبلیوپی میباشد .کل کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان ۱۱۸۰۰ نفر میباشد که برای روستاههای دور هم تیم سیار سازمان بهزیستی از اول آبان ماه در حال فعالیت میباشد .

واحد پیشگیری سازمان بهزیستی هر سال این طرح را از اول مهر ماه تا ۱۵ آذر ماه جهت جلوگیری از تنبلی چشم و پیشگیری از معلولیت بینایی انجام میدهد. از والدین گرامی تقاضا میشود با در دست داشتن شناسنامه به پایگاههای طرح تنبلی چشم مراجعه  نمایند تا انشاالله بتوان اقدامات مثبتی جهت کاهش تنبلی چشم و جلوگیری از معلولیت بینایی برداشت .

بهداروند در پایان گفت :  پایگاه دائمی در واحد پیشگیری سازمان بهزیستی همه روزه آماده معاینه چشمان کودکان ۳ تا ۶ سال میباشد و در تمام سال خدمات رسانی میکندو و مرکز شنوایی نوزادان همه روزه صبح ها در مرکز شنوایی نوزادان با آدرس چهارراه رجایی جنب مطب دکتر صمدزاده آماده خدمت رسانی به نوزادان میباشد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4994

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: