کد خبر : 1667
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردین 1393 - 23:01
642 views

ضرورت ایجاد یک فرهنگ واحد در خوزستان

ضرورت ایجاد یک فرهنگ واحد در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: خوزستان باید به یک سری تفاهمات واحد برسد تا یک فرهنگ واحد داشته باشیم و یک سری مردم آشفته به لحاظ رفتاری نباشیم. به گزارش سفیر شوشتر، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری که امشب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: ابلاغیه‌ای در خصوص خرید کالا و خدمات از تولیدات استانی به

استاندار خوزستان گفت: خوزستان باید به یک سری تفاهمات واحد برسد تا یک فرهنگ واحد داشته باشیم و یک سری مردم آشفته به لحاظ رفتاری نباشیم.

به گزارش سفیر شوشتر، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری که امشب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: ابلاغیه‌ای در خصوص خرید کالا و خدمات از تولیدات استانی به دستگاه‌های اجرایی استان داده شده است که براساس آن دستگاه‌ها ملزم هستند جهت رشد اقتصادی استان و افزایش سرمایه گذاری از تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این ابلاغیه جامع است اذعان کرد: در خصوص این ابلاغیه از نظر کار‌شناسان در حوزه‌های مختلف استفاده شده است و هیچ موضوعی که امکان اجرایش نباشد در این ابلاغیه وجود ندارد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دو کارگاه آموزشی برای فرمانداران، ذی حسابان و مسئولان امور قرارداد‌ها تنظیم شده است و همچنین مدیران مالی یک سری شرکت‌هایی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و بنادر با حضور بنده باید در این کارگاه‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه جلسات شورای اداری استان هر ۲۰روز یک بار برگزار می‌شود عنوان کرد: جلسات شورای اداری به صورت موضوعی و تخصصی برگزار می‌شود که شاید برای عده‌ای خسته کننده باشد اما اینکه یک موضوع به صورت کار‌شناسی و از دیدگاه‌ها مختلف مطرح شود نتیجه بهتری خواهد داشت.

مقتدایی با بیان اینکه در جلسات شورای اداری یک شخصیت استانی با جایگاه ملی خواهیم داشت، تصریح کرد: حضور این افراد باعث می‌شود تعامل استان با مرکز افزایش یابد که در آینده استان تاثیر گذار است.

وی خاطرنشان کرد: خوزستان با توجه به خلق و خو، فضا و شرایط جغرافیایی و تاریخی دارای شرایط مناسب برای اجرای مدیریت جهادی است و با توجه به ترکیب نیروی انسانی که در خوزستان وجود دارد مساعد‌ترین مجموعه مدیریتی کشور در خوزستان برای اجرای منویات مقام معظم رهبری است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: فرهنگ باید‌ها و نباید‌های یک ملت و ارزش‌های حاکم بر جامعه است که در رفتار و گفتار گنجانده شده است بنابراین فرهنگ اساس کار است که برای هر اقدامی باید به آن توجه داشت.

وی ادامه داد: خوزستان به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد کاملا سرزمینی خودساخته است که چند موج تاثیر گذار بر فرهنگ استان را پشت سر گذاشته است.

مقتدایی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس دارای ترددهای بسیاری برای دفاع از این سرزمین بود و کسانی که از استان دیگر وارد خوزستان می‌شدند فرهنگ‌های منطقه‌ای را وارد استان می‌کردند.

وی افزود: از جای جای کشور مجموعه‌های متشکل که برای دفاع از انقلاب و نظام حضور می‌یافتند در تعامل با مردم خوزستان فرهنگ‌هایی را منتقل می‌کردند که در شرایط مطلوب به تعامل و در شرایط نامطلوب به تعارض تبدیل گردید.

استاندار خوزستان عنوان کرد: به دنبال آن کسانی که برای بازسازی وارد استان می‌شدند تحت عنوان تفکر تکنوکراتی فرهنگی جدید را وارد استان می‌کردند.

وی، موج بعدی تاثیرگذاری بر فرهنگ خوزستان را تحت عنوان فرهنگ سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: کسانی که به عنوان طراح، مهندس، سرمایه گذار و پیمانکار وارد استان می‌شدند فرهنگ‌هایی را با خود وارد می‌کردند.

مقتدایی اظهار کرد: آن بخش‌هایی از فرهنگ وارد شده به استان که با مردم خوزستان به تعامل نرسیدند به تعارض فرهنگ تبدیل گردیدند، تعارضی که برایش نسخه‌ای پیچیده نشده و به یک درد مزمن تبدیل گردیده است.

وی از موج بعدی تأثیرگذار بر فرهنگ را موج نسل جدید دانست و بیان کرد: نسل جدید دارای فرهنگ است و تحت تاثیر انواع رسانه‌ها قرار دارد و تاثیر خانواده، مدرسه و دانشگاه اندک است.

استاندار خوزستان افزود: تاثیرات رسانه‌ها بر نسل جوان خوزستان به دلیل موج‌های قبلی قوی‌تر از سایر استان‌ها است و اگر می‌خواهیم فرهنگ را بسازیم باید به یک سری تفاهمات واحد برسیم تا در خوزستان یک فرهنگ واحد داشته باشیم و یک سری مردم آشفته به لحاظ رفتاری نباشیم.

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر