سومین سالگرد ثبت ملی موسیقی ۲۴ مقام شوشتر جشن گرفته شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر از برگزاری جشن سومین سالگرد ثبت ارزشمند موسیقی ۲۴ مقام شوشتر خبرداد.

به گزارش سفیرشوشتر، این برنامه با حضور فرهیختگان، هنرمندان گروه های هنری و مسئولین، با هدف تجلیل از خادمان فرهنگ و هنر شوشتر و کسانی که در راه بازآوری و احیای موسیقی سنتی شوشتر گام برداشته اند جشن گرفته شد.

علی بهرامی ضمن تقدیر از استقبال چشمگیر مردم شوشتر از این رویداد هنری گفت: این هنرمندان همان هایی هستند که در روز ۲۲ بهمن و در شرایط بسیار بد گرد و خاک به خیابان آمدند و حماسه خلق کردند.

وی افزود: اهالی هنر و موسیقی شوشتر اثبات کردند که فرزندان این انقلاب هستند و در هر عرصه ای که نیاز باشد و نظام مقدس جمهوری اسلامی بخواهد، پشت سر امام ، آرمانهای امام ، شهدا و رهبری حضورشان در همه ی صحنه ها پر رنگ بوده و مسایلی که از سوی برخی مغرضان نسبت به اهالی موسیقی داده می شود از روی بی اطلاعی بوده و وجاهتی ندارد.

بهرامی با اشاره به اینکه باید قدردان همه ی این هنرمندان متعهد باشیم گفت: باید افتخار کرد که این اندوخته ها در میان ما هستند و همین بزرگان در زمینه های مختلف هنری ، همیشه سرسلسه ی حلقه ی وصل و جذب مردم به انقلاب هستند و می توانند با هنر متعهد خویش ، پیوندی ناگستنی میان مردم با نظام و ولایت برقرار کنند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری دراین باره که خطرناکترین کارها اینست که ما از مردم جدا شویم گفت: همه ی هدف ما در امورات فرهنگی بر اساس خواست مردم و استفاده از همه ی ظرفیت ها در پیشبرد اهداف فرهنگی کشوراست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی هنری بایستی در قالب سیاستهای تعریف شده و اصولی مبتنی بر ارزشهای اصیل اسلامی و انقلابی صورت پذیرد و باید با ظرافت و دقت خاصی و با استفاده از حوزه علمیه ، روحانیت و اساتید دانشگاه که همه ظرفیت های فرهنگی هر شهر می باشند به اهداف فرهنگی نائل شد.

علی بهرامی با اشاره به ذخایر ارزنده فرهنگی و مذهبی شوشتر از جمله سادات جزایری،آل طیب ، شیخ شوشتری و سایرین ، از برگزاری باشکوه کنگره ی بزرگداشت سیدنعمت الله جزایری ره یاد کرد و با تقدیر از مسئولن شوشتر به ویژه امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس و فرماندار که همیشه پشتیبان برنامه ها فرهنگی هنری هستند گفت: اگر مدد این عزیزان نبود امروز اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی توانست برنامه های فاخر فرهنگی هنری شهرستان را با موفقیت برگزار کند و این همان است که شوشتر را در بخش قرآنی ، مذهبی ، فرهنگی و هنری در استان متمایز ساخته و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

گفتنی است گروه موسیقی مهر، ایرانیان، و گروه نوجوانان دفتر موسیقی شهرستان شوشتر در این برنامه هنرنمایی نموده و از خانواده شهرام میرجلالی هنرمند ارزنده استان قدردانی شد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=5854

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: