کد خبر : 3192
تاریخ انتشار : جمعه 13 تیر 1393 - 12:09
657 views

خصوصی سازی دلیل بی توجهی شرکت های بزرگ به مناطق محروم نیست

خصوصی سازی دلیل بی توجهی شرکت های بزرگ به مناطق محروم نیست

 امام جمعه اهواز گفت: همان‌گونه که مردم باید با دادن مالیات و عوارض از دولت حمایت کنند مسئولین هم موظف هستند که این اموال را جهت عمران و توسعه مناطق محروم استفاده کنند. به گزارش سفیر شوشتر، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی مهدیه

 امام جمعه اهواز گفت: همان‌گونه که مردم باید با دادن مالیات و عوارض از دولت حمایت کنند مسئولین هم موظف هستند که این اموال را جهت عمران و توسعه مناطق محروم استفاده کنند.

به گزارش سفیر شوشتر، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار کرد: همان‌گونه که مردم باید با دادن مالیات و عوارض از دولت حمایت کنند مسئولان هم موظف هستند که این اموال را جهت عمران و توسعه مناطق محروم استفاده کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به توفیقات بزرگ برخی شرکت های صنعتی در عرصه تولید و اقتصاد گفت: خدا را شکر برخی از این شرکت های استان خوزستان به توفیقات بزرگی در تولید دست یافته اند، که این شرکت ها اکنون با توجه به سیاست خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شده اند.

وی با اشاره به محرومیت های استان خوزستان افزود: خصوصی سازی دلیل نمی شود شرکت و کارخانجات بزرگ صنعتی، مصالح نظام را در نظر نگیرند و سرمایه های خود را در تهران متمرکز کنند.

موسوی جزایری افزود: بانک ها و موسسات مالی استان خوزستان ضعیف هستند لذا این شرکت های تولیدی منصف باشند و سرمایه های خود را در بانک های مرکز که بانک های بی نیازی هستند متمرکز نکنند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره معضلات و مشکلات و رشد بیکاری در مناطق محرومی چون کوی علوی، عین ۲، شادگان، ملاشیه، مسیر کوت عبدالله، شیبان، شهرک علم الهدی شوشتر، شهرک خیبر  دزفول و… افزود: برخی از این مناطق جنگ زده هستند، بیائید برای رضای خدا ذخایر مالی خود را در موسسات و بانک های این مناطق قرار دهید تا آنها بتوانند با ارائه تسهیلات و خدمات متنوع، اقتصاد این مناطق را رونق بخشند.

موسوی جزایری تاکید کرد: که نیاز مردم خوزستان به این سرمایه ها همچون نیاز به آب حیات است.

وی با اشاره به برخی گزارش ها راجع به اینکه ۹۰ درصد از ذخایر مالی این شرکت های بزرگ خوزستان در تهران متمرکز گردیده است گفت: اگر این گزارش خلاف است به ما بگویید تا حرفمان را پس بگیریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: ما با شعار نمی توانیم مشکلات این مردم را حل کنیم و وجود این همه فقر در مناطق محروم زمینه را برای جریان وهابیت آماده می کند.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تاکید بر فضایل ماه مبارک رمضان گفت: بعد از روزه گرفتن این قرائت قرآن است که در راس اهمیت قرار دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خوزستان گفت: اگر در محضر امام معصوم باشیم چگونه سعی می‌کنیم ادب و احترام را رعایت کنیم؟ باید همانگونه در محضر قرآن کریم، ثقل الله الاکبر، رعایت ادب کنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به مناسبت های ماه رمضان دهم ماه رمضان سالروز وفات ام المومنین حضرت خدیجه (س) را در دهم ماه مبارک رمضان تسلیت گفت و افزود: پیامبر از وفات ایشان بسیار محزون شد و سال وفات ایشان را عام الحزن نامید.

وی همچنین با ذکر روایتی از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) گفت: بعد از وفات حضرت خدیجه(س)، پیامبر نه تنها خود ایشان بلکه دوستان حضرت خدیجه را هم تا لحظه مرگ فراموش نکردند و به آن ها عنایت می کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با اشاره به افزایش فعالیت شهرداری اهواز از مسئولان شهرداری خواست به مناطق حاشیه نشین اهواز بیش از پیش توجه کنند و  برای مسئولین فعال در شهرداری آرزوی توفیق روز افزون کرد.

وی با اشاره به حضور اساتید دانشگاه در محضر مقام معظم رهبری گفت: ما در بخش هایی،از کشورهای توسعه یافته دنیا عقب هستیم لذا باید دانشمندان ما با گسترش تحقیق و پژوهش کشور را از نظر علمی به نقطه ای برسانند که کشورهای دنیا به ما نیاز پیدا کنند و نه ما به آنها.

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر