کد خبر : 5446
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دی 1393 - 17:04
680 views

جشن بزرگ میلاد پیامبر (ص) در شوشتر

جشن بزرگ میلاد پیامبر (ص) در شوشتر

کنسرت بزرگ موسیقی سنتی توسط گروه مهر به مناسبت میلاد رسول مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) در شوشتر برگزار گردید. به گزارش سفیر شوشتر، علی بهرامی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر گفت: این برنامه که در ۱۸ و ۱۹ دی برگزار گردید با استقبال ویژه ای از سوی همشهریان شوشتری مواجه شد و

کنسرت بزرگ موسیقی سنتی توسط گروه مهر به مناسبت میلاد رسول مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) در شوشتر برگزار گردید.

به گزارش سفیر شوشتر، علی بهرامی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر گفت: این برنامه که در ۱۸ و ۱۹ دی برگزار گردید با استقبال ویژه ای از سوی همشهریان شوشتری مواجه شد و این توجه ، نشان از شعور و فرهنگ والای بالای مردم در ارج نهادن به دین و فرهنگ و هنر مملکت خود دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر گفت: اساسا موسیقی یکی از قویترین ابزارهای ارتباط با مردم در جامعه ی کنونی است و زبان و کارکردی فرا منطقه ای و فرا زبانی دارد.

وی با اشاره به جایگاه ارزنده و انحصاری موسیقی در بین انسان ها در روزگار کنونی گفت: خیلی حرف ها ، ارزش ها و زیبایی ها را فقط با بیان موسیقی و در قالب ساز و آواز می توان ادا کرد و از موسیقی فاخر به عنوان زبانی دیگر یاد کرد و آن را موهبتی الهی در آفرینش خواند.

بهرامی افزود: در این جشن بزرگ و باشکوه ابتدا محمدعلی طهور رئیس دفتر موسیقی شوشتر پیرامون شخصیت و ویژگی های اخلاقی پیامبر سخن گفت و سپس در خلال برنامه اشعاری در بزرگداشت پیامبر خوانده شد.

وی ادامه داد: شعرخوانی محمدباقر محب شاعر پیشکسوت شوشتر هم یکی از آیتم هایی بود که زیبایی این جشن را دو چندان کرد.

بهرامی تصریح کرد: باتوجه به استعداد شهرستان و پیشینه ی ارزشمند موسیقی شوشتر و مطالبه ای که مردم در اعیاد،جشن ها و شادی ها از بخش فرهنگ و هنر شوشتر دارند ، در صدد هستیم با برنامه ریزی مناسب و در چارچوب های قانونی، ضمن ایجاد فضایی شاد و فرح انگیز برای مردم ، نسبت به اشاعه و ترویج هنر موسیقی اقدام کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر گفت: اجرای این برنامه را نوذر گلبهار خواننده، حسین تارزاری خواننده، پیمان عیدی پور نوازنده تار، علی کتان نوازنده ویولون، مصطفی حجار نوازنده نی، مجتبی ساکی نوازنده بم تار، علی اکبر صیاد نوازنده سنتور، علی اصغر ملکی نوازنده سه تار، کورش بهلول نوازنده دف و محمدرضا سلطانیان نوازنده تمبک در این گروه برعهده داشتند.

گفتنی­است: سرپرست و هماهنگ کننده گروه ، نوذر گلبهار و سرپرست موسیقی گروه پیمان عیدی پور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر