بی آبی امان مردم شوشتر را بریده/ شوشتر به مرز تنش آبی رسیده/ اطلاع رسانی از قطعی آب توسط آبفا حق مردم است

در حالی که مسئولان و متولیان، افزایش سرانه مصرف و برداشت های بی رویه از منابع آب را در کنار افزایش دما در استان در سال­های اخیر را دلیل اصلی بی آبی در استان می­دانند مدیریت، منابع آبی و توزیع آن در استان خوزستان حلقه مفقوده آن است.

به گزارش سفیرشوشتر، بی توجهی مسئولان و عدم پیش بینی وضع کم آبی موجود باعث شده تا یک جرعه آب گوارا از گلوی مردم برخی از مناطق شوشتر از جمله خیابان عمار، فرهنگ شهر و مسکن مهر پایین نرود.

در ماه های اخیر خصوصا در سال ۹۷ شاهد کم آبی و قطعی آب در شهرستان شوشتر بودیم بعضا این مشکل به یک شبانه روز می­رسد.

سرپرست آبفا شوشتر به خبرنگار سفیرشوشتر گفت: عمر چاه­های فلمن یک و دو به اتمام رسیده و چیزی نزدیک به ۵ الی ۱۰ سال از عمر آنها نیز گذشته است، در کنار آن سطح آب رودخانه نیز بسیار کاهش پیدا کرده است همچنین افزایش مشترکین رشد زیادی کرده است و شوشتر به مرز تنش آبی رسیده است.

وی افزود: عملیات اجرایی تامین آب اضطراری در حال اجراست و ظرف چند روز آینده به اتمام می­رسد، اداره آبفا شوشتر بهره بردار منابع آبی است و سازمان آب و برق خوزستان متولی اصلی تامین آب است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به کمک سایر مسئولان مجوز احداث پکیج تصفیه آب را اخذ کرده ایم که تا چند سال آینده با توجه به تامین اعتبار لازم به بهره برداری می­رسد، با توجه گرمی هوا در ماه­های آینده، مخزن ذخیره سازی آب برای منازل خود تهیه نمایند

مردم شوشتر ابتدایی ترین حق خود را اطلاع از افت فشار و قطعی آب در روزهای آینده می­دانند تا در این مواقع بتوانند آب برای شرب و مصارف روزانه خود ذخیره نمایند که این مهم باید توسط مسئولان ذی ربط به جد پیگیری شود.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=8969

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: