خوزستان جزء استان‌های آخر در شاخص‌های آموزشی نیست

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از ایرنا مسعود حمیدی نژاد روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، دوره متوسطه دوم در سطح کشور افت تحصیلی ۲ نمره‌ای داشته که خوزستان با اجرای برنامه‌های آموزشی مختلفی که داشت موفق شد به کمتر از میانگین کشوری در این بخش برسد.

وی گفت: میانگین افت تحصیلی در دوره متوسطه دوم خوزستان کمتر از یک نمره است که برای ارتقاء هر چه بیشتر در این سطح تلاش خواهد شد.

حمیدی نژاد وضعیت آموزشی استان را رو به جلو دانست و اظهار کرد: در مجموع خوزستان بر خلاف سال‌های گذشته دیگر جزء استان‌های آخر در شاخص‌های آموزشی نیست.

لزوم دریافت مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت برای تاسیس کودکستان‌های حقوقی

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: تاسیس کودکستان‌های حقوقی تنها با دریافت مجوز از سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پررش امکان پذیر است.

وی گفت: کودکستان‌های حقوقی همچون خانه‌های بازی بدون دریافت این مجوز دیگر اجازه راه اندازی ندارند، در حال حاضر بسیاری از خانه‌های بازی در استان فاقد این مجوز هستند.

حمیدی نژاد افزود: دریافت این مجوز برای نظارت هر چه بیشتر و بهتر بر این اماکن و جلوگیری از هر گونه حادثه برای کودکان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به اجرای پروژه مهر در استان بیان کرد: در پروژه مهر امسال موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، کیفی سازی مدارس غیر دولتی، راه اندازی دبیرستان شبانه روزی در دوره دوم متوسطه در مناطق عشایری خوزستان و ایجاد مدرسه شبانه روزی دخترانه در منطقه صیدون مد نظر است.

وی گفت: تاسیس مدارس شبانه روزی دخترانه با هدف جلوگیری از ترک تحصیل دختران مناطق عشایری مورد تاکید است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به دسیسه‌های دشمنان برای بستن مدارس افزود: تلاش دولت مردمی سیزدهم به سمتی است که مدارس برای کیفیت بخشی به تحصیل دانش آموزان حضوری برگزار شود و هیچ کلاس درسی تعطیل نشود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: فضای مدارس برای دانش آموزان باید شاد باشد تا دانش آموزان با رغبت به تحصیل خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه طرح شهید عجمیان برای بهسازی فضای مدارس انجام می‌شود افزود: اگر بودجه‌ای به این طرح اختصاص یابد امکان بهسازی و بازسازی مدارس بیشتری در استان خواهد بود.

یک سوم دانش آموزان دختر عشایر در دوره متوسطه دوم ادامه تحصیل می‌دهند

رییس اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان بیان کرد: متاسفانه تنها یک سوم دانش آموزان دختر عشایر در دوره دوم متوسطه ادامه تحصیل می‌دهند و اغلب به دلیل نبود مدرسه در منطقه خود ترک تحصیل می‌کنند.

رضا فرامرزی افزود: تاسیس مدرسه شبانه روزی در مناطق عشایری می‌تواند از ترک تحصیل دانش آموزان دختر این مناطق جلوگیری کند.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=11027

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: