کد خبر : 642
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 8:16
636 views

بررسی ترک های اطراف مخزن سد گتوند/ مراقبت جدی برای جلوگیری از ایجاد خطر

بررسی ترک های اطراف مخزن سد گتوند/ مراقبت جدی برای جلوگیری از ایجاد خطر

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از پیگیری ترک های ایجاد شده بر اراضی اطراف سد گتوند خبر داد. سفیر شوشتر به نقل ازخبرگزاری مهر،هوشنگ حسونی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز با تائید به وجود آمدن ترک هایی در اراضی اطراف سد گتوند علیا گفت:

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از پیگیری ترک های ایجاد شده بر اراضی اطراف سد گتوند خبر داد.

سفیر شوشتر به نقل ازخبرگزاری مهر،هوشنگ حسونی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز با تائید به وجود آمدن ترک هایی در اراضی اطراف سد گتوند علیا گفت: ترک هایی در اراضی اطراف مخزن سد گتوند دیده شده اما عمق این ترک ها و تاثیر آنها بر مخزن سد هنوز مشخص نیست و نیاز به بررسی دارد.

وی با اشاره به اعزام تیمی برای بازدید از محل افزود: قرار است مشاور طرح (شرکت مهاب قدس) وضعیت این ترک ها را بررسی و در  گزارشی به شرکت سازنده سد (شرکت توسعه منابع آب و نیرو) ارائه کند.

حسونی زاده تاکید کرد: مقرر شده تا نهایی شدن بررسی ها منطقه به صورتی جدی حفاظت شود تا خطری برای ساکنان منطقه یا افراد دیگر به وجود نیاید.

به گفته وی، ترک خوردن اراضی اطراف مخزن در سدهایی با مخازن ۶۰ کیلومتر مانند سد گتوند طبیعی است و به نظر نمی آید برای مخزن خطرآفرین باشد. اما با توجه به حساسیتی که از ناحیه گنبدهای نمکی وجود دارد این مساله با دقت بیشتری در حال پیگیری است.

اخیرا منابع محلی از وقوع ترک هایی در اطراف مخزن سد خبر داده اند. کارشناسان نسبت به این پدیده موسوم «ترک های کششی» هشدار داده اند. بررسی در این زمینه هنوز ادامه دارد. اگر چه معاون عمرانی استاندار خوزستان این پدیده را تایید کرده اما مسئولان هنوز گزارشی از وضعیت سد ارائه نداده اند. مجری سد گتوند البته ایجاد این ترک ها را تکذیب کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر