کد خبر : 3028
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1393 - 8:29
614 views

اعلام جهاد آیت الله مکارم شیرازی برای دفاع از تمامیت عراق و عتبات

اعلام جهاد آیت الله مکارم شیرازی برای دفاع از تمامیت عراق و عتبات

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، دفاع از تمامیت عراق به خصوص عتبات عالیات بر همه علاقه مندان به اسلام و اهل بیت (ع) را به عنوان جهاد فی سبیل الله واجب دانست. به گزارش سفیرشوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید روز دوشنبه با صدور

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، دفاع از تمامیت عراق به خصوص عتبات عالیات بر همه علاقه مندان به اسلام و اهل بیت (ع) را به عنوان جهاد فی سبیل الله واجب دانست.

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید روز دوشنبه با صدور پیامی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تاکید کرد: خداوند کسانی را دوست دارد که در راه او برای حفظ اسلام و مسلمین همچون یک سد پولادین جهاد و پیکار می کنند.

وی افزود: شهیدان راه دفاع از تمامیت عراق به خصوص عتبات عالیات، به شهدای کربلا می پیوندند و به نظر من این حوادث فرصت خوبی بود برای مردم عراق که یک لشکر مردمی جان برکف در کنار ارتش رسمی خود به وجود آورند که آثار آن در آینده بسیار نمایان خواهد شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: همه می دانیم بعد از آنکه تروریست های تکفیری و حامیان آنها از کشورهای عربی و آمریکا و اسراییل غاصب گرفتار شکست خفت باری در سوریه شدند، تصمیم گرفتند آن را در عراق جبران کنند.

درقسمت دیگری ازاین پیام آمده است: اما چیزی نگذشت که دیدیم ملت عراق اعم از شیعه و اهل سنت و کرد که جان و مال و ناموس و کشورشان را در خطر تروریست های تکفیری خونخوار دیدند که به هیچ چیز و هیچ کس رحم نمی کنند، به پا خاستند و به یاری ارتش شجاع عراق شتافتند و به ندای مراجع محترم حوزه علمیه نجف لبیک گفتند و حدود دو میلیون نفر برای این جهاد فی سبیل الله نام نویسی کردند و آنها که آموزش ندیده اند به سرعت آموزش می بینند و ان شاءالله همه قومیت ها و مذاهب عراقی با هم متحد خواهند شد.

در بخش دیگری ازاین پیام آمده است: تروریست های تکفیری و حامیان آنها بدانند در صورت لزوم میلیون ها نفر از کشورهای دیگر همان ها که هنگام اربعین با پای پیاده از دورترین نقاط به سوی مرقد ائمه عراق می آیند به نیروهای مردمی عراق می پیوندند و ارتش شجاع آن را یاری می دهند.

آیت الله مکارم شیرازی در این پیام با بیان اینکه دشمنان کوردل و حامیان غربی و عربی آنها به زودی خواهند فهمید که با یک ارتش چندین میلیونی بی سابقه روبرو هستند، افزوده است: جوانان عاشق اسلام و اهل بیت(ع) باید آمادگی خود را حفظ کنند و در صورت لزوم و درخواست دولت عراق به آنها بپیوندند.

عناصر گروه تروریستی موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ(داعش) علاوه بر مناطقی از سوریه در هفته های اخیر با همدستی بعثی های صدامی و برخی طرف های خائن، مناطقی را دراین کشور اشغال کرده اند.

در پی این تجاوزات گسترده به شهرهای شمالی و غربی عراق، آیت الله سیستانی و بسیاری از علما و شخصیت های عراقی اعم از شیعه و سنی، بر لزوم دفاع از کشور و دوری از فتنه تفرقه مذهبی تاکید کردند و از مردم عراق خواستند برای مقابله با تکفیری ها وارد کار شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر