به گزارش پایگاه خبری سفیرشوشتر، برابر ماده ۳ آییننامه مالی شهرداریها در خصوص معاملات متوسط، متصدی خرید شهرداری موظف است جهت کشف قیمت، از حداقل سه نفر از فروشندگان کالا یا ارائهدهندگان خدمات، استعلام کتبی اخذ نماید.
بر همین اساس، بنا به درخواست مورخ ۱۴۰۳/۱۱/۳۰ معاونت خدمات شهری مبنی بر خرید درختچه و نهال، آگهی پیشفراخوان خرید در تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۲۶ ثبت گردیده و پس از طی مراحل قانونی، مالی و حسابداری، آگهی خرید از طریق سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) با شماره استعلام مرجع و قابل پیگیری منتشر شد.
پس از ثبت قیمتها توسط تأمینکنندگان در سامانه ستاد، شرکت مورد نظر با ارائه قیمتی پایینتر نسبت به سایر شرکتها، در جدول مقایسهای بهعنوان کمترین قیمت انتخاب گردید. با این حال، پس از ارائه فاکتور نهایی، مشاهده شد که قیمت برخی اقلام درجشده، نامتعارف و نامتناسب با قیمتهای متداول بازار است. این موضوع توسط ناظر کمیسیون (نماینده حراست) مورد بررسی قرار گرفت و مورد تأیید قرار نگرفت.
بدیهی است که شهرداری شوشتر هیچگونه قراردادی با شرکت مذکور منعقد ننموده و هیچگونه وجهی نیز به آن پرداخت نگردیده است.
شایان ذکر است کلیه خریدها تنها پس از طی مراحل قانونی، مالی و حسابداری، تأیید کمیسیون معاملات و اطمینان از مطابقت قیمتها با نرخ متعارف بازار، قابلیت پرداخت خواهند داشت