کد خبر : 7880
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 - 16:40
659 views

پرداختن به امور سیاسی و گروهی و نادیده گرفتن مشکلات موجود کشور گناهی نابخشودنی است

پرداختن به امور سیاسی و گروهی و نادیده گرفتن مشکلات موجود کشور گناهی نابخشودنی است

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده شوشتر و گتوند، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی دقایقی پیش نطق حین دستور خود را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ایراد کردند، که متن کامل آن به شرح ذیل می باشد:   بسم الله الرحمن الرحیم   ملت شریف ایران، همکاران محترم

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده شوشتر و گتوند، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی دقایقی پیش نطق حین دستور خود را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ایراد کردند، که متن کامل آن به شرح ذیل می باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ملت شریف ایران، همکاران محترم و حضار گرامی؛

 

سلام علیکم

 

طلوع فجر پیروزی انقلاب اسلامی

 

اینک که در طلیعه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می باشیم مایلم نکاتی چند را بعرض برسانم؛

 

انقلاب اسلامی منبعث از اراده منسجم ملت انقلابی و به رهبری زعیم عالیقدر حضرت امام راحل سرانجام در ۲۲ بهمن ۵۷ با نثار جان بیش از شصت هزار شهید به ثمر نشست و پس از آن ملت انقلابی به رهبری امام آرمان های خود را در چهارچوب قانون اساسی تعریف و در قالب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مطرح نمودند. سئوال اساسی اینست که بعد از گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب در تحقق آرمان های ملت انقلابی تا چه اندازه موفق بوده ایم؟

 

پرواضح است که بعد از انقلاب کارهای مهمی صورت گرفته اما مسئولین امور در طول این مدت آنگونه که شایسته ملت انقلابی بود عمل نکرده اند. البته میزان توفیق مسئولین در سالیان مختلف متفاوت بوده است.

 

عمق خرابی ها و سوءمدیریت ها:

 

در سالیان قبل متاثر از ناپختگی ها و ندانم کاری های متعدد لطمات سنگینی در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به کشور وارده شده است.

 

ترویج ایران هراسی بیش از پیش برجسته شد و دنیای استکبار و استعمار با بهره گیری از ارتجاع منطقه و عملکرد ناصواب دیپلماسی خارجی ما از یکطرف و ناکارآمدی مباحث اقتصادی از طرف دیگر پیکان تهمت ها و فشارها برکشور افزایش یافت. ماجرای پرونده هسته ای، تحریم های اقتصادی، رکود و تورم بی سابقه، کاهش سه برابری ارزش پول ملی و افزایش بیش از سه برابری نرخ ارز، شکل گیری فساد اداری تا سطح نفر دوم دولت و مدیران ارشد پولی و بانکی و بیمه ای و در یک کلام خدشه دار شدن سرمایه اجتماعی کشور از ارمغان دوره های گذشته بود عمق خرابی ها و سومدیریت ها تا آنجا پیش رفت که دشمنان نظام انسجام درونی کشور و سطح رفاه و رضایت مردم را تا آن حد نازل دیدند که سعی داشتند توسط گروه های تکفیری بویژه داعش بعد از عراق و سوریه ایران را ناامن کنند اما با درایت مقام معظم رهبری و آمادگی نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای انتظامی و امنیتی و هوشیاری دولت تدبیروامید آمریکا نه تنها جرات حمله به ایران بلکه جرات حمله به سوریه را هم پیدا نکرد.

 

دیپلمسی قابل تحسین:

 

دولت تدبیروامید با اتخاد سیاست خارجی صحیح کشتی طوفان زده سیاست خارجی را از گرداب خارج و بسمت ساحل هدایت کرد و در پرتو حمایت رهبری و مردم موفق شد بعد از ۱۲ سال پرونده هسته ای را حل و فصل نماید.

 

حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم:

 

دولت بداند مردم فهیم شرایط کشور را درک می کنند اما بی صبرانه منتظر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند، امید است با رفع تحریم ها و اجرای صحیح برجام و همچنین توجه جدی و عملی به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی در آینده ضمن عبور از رکود اقتصادی گشایش قابل توجهی در کشور بوجود آید.

 

عرصه فرهنگی و اجتماعی:

 

در عرصه اجتماعی و فرهنگی نیز بارقه امید و نشاط در جامعه طنین انداز شد اما تا رسیدن به کمال مطلوب بالاخص حل دغدغه عموم مردم متدین و علما درخصوص حجاب و عفاف همچنان فاصله داریم.

 

مردم عزیز و همکاران ارجمند؛

 

با توجه به درپیش بودن انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی به چند نکته مهم اشاره می کنم:

 

۱-مسئولین بدانند انتظار مردم از آنها حرکت در مسیر انقلاب و امام و رهبری است لذا هرگونه چراغ سبز به فتنه گران برای ورود به بدنه نظام و حاکمیت عدول از مطالبات مردم و رهبری است. ضمنا شاخص و معیار فتنه نیز فرامین و بیانات گهربار مقام معظم رهبری می باشد که همچون شاقولی کجی ها و انحرافات را نشان می دهد.

 

۲-با عنایت به مسائل و مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و نیز توطئه استکبار جهانی و اقدامات سرسپردگان تکفیری برهمه گروه ها و طیف های سیاسی کشور فرض است تا با حفظ وحدت و با محور قراردان فرمایشات مقام معظم رهبری از هرگونه افراط و تفریط خودداری و با همدلی و همزبانی در جهت حل و فصل مسائل و مشکلات کشور حرکت نموده و دولت نیز با آغوش باز از پیشنهادات و انتقادات سایر گروه ها و جریانات سیاسی استقبال نماید.

 

۳-آمار بیکاری، فقر، طلاق، سن بالای ازدواج و اعتیاد در کشور به نقطه بحرانی رسیده و باید هر چه زودتر چاره اندیشی شود دولت و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی و گروه های سیاسی و نهادهای مذهبی و فرهنگی باید همه انرژی و توان خود را در مسیر حل مشکلات مردم و کشور صرف کنند و با یک هم افزایی برنامه ریزی شده و هدفمند به داد ملت برسند. پرداختن به امور سیاسی و گروهی و نادیده گرفتن مشکلات موجود کشورگناهی نابخشودنی است.

 

چند تذکر به دولت

 

۱-از وزیر محترم کشور می خواهم نسبت به ارتقا روستاها و شهرک های علم الهدی- اندیشه- نورمحمدی و عرب حسن به شهر اقدام نمایند.

 

۲- از وزیر محترم آموزش و پرورش می خواهم نسبت به پرداخت مطالبات فرهنگیان محترم و ارتقای سطح معیشت آنان و بازنشستگان اقدام نماید.

 

۳-از وزیر محترم نیرو می خواهم نسبت به پیشگیری از عوارض تخریبی سد گتوند علیا اقدام عاجل نموده و سهم ۳۰ درصد مشارکت کشاورزان در شبکه های یک و دو را مشمول بخشودگی دولت قرار دهند.

 

۴-از وزیر محترم جهادکشاورزی بدلیل عدم پرداخت بموقع خسارت بیمه ی گندم تذکر می دهم و از ایشان می خواهم نسبت به اجرای پروژه های آبیاری و زهکشی دشت بزرگ، شهرک محمدی و دهلران، آبید و سبزآب، گوریه و غلامعلی، خزینه سلامات و میان آب اقدام نماید.

 

۵-از وزیر محترم صنایع می خواهم نسبت به اجرای پروژه های اشتغال در شرکت های فاز تایر لاستیک خوزستان، کاغذسازی گلریز صنعت شوشتر و پرشین کلراقدام عاجل نماید.

 

۶-از وزیر محتم راه و شهرسازی می خواهم نسبت به تکمیل چهاربانده کردن محور اهواز- شوشتر- گتوند- دزفول اقدام نماید، ضمنا از مدیرعامل راه آهن کشور بدلیل آغاز عملیات اجرایی احداث سینی دوار قطارمسافری شوشتر کمال تقدیر و تشکر را دارم.

 

۷-ضمن تقدیروتشکر از وزیر محترم بهداشت نسبت به استقلال دانشکده پزشکی پزشکی شوشتر درخواست می شود نسبت به افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی گتوند اقدام عاجل فرمایند.

 

۸-از ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی کشور می خواهم جهت تعمیر و مرمت و احیا آثار باارزش میراث فرهنگی شهرستان های شوشتر و گتوند و همچنین زیرساخت های گردشگری اعتبار لازم را تامین نماید.

 

۹-از وزیر محترم راه و شهرسازی می خواهم نسبت به تامین اعتبار جهت زیرساخت های مسکن مهر در شهرستان های شوشتروگتوند و تکمیل بدنه سازی خیابان آیت الله طالقانی اقدام نماید.

 

۱۰-از رئیس جمهور محترم می خواهم همچنان از عدم انتقال آب از سرشاخه های کارون قاطعانه حمایت نموده و حل مشکل ریزگردها و گردوغبار در خوزستان را در اولویت دولت قرار دهد.

 

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر