مذاکره پرسپولیس و رئال/فرصتی بزرگ برای ورزش ایران

مذاکره دو باشگاه پرسپولیس و رئال مادرید بالاخره امروز انجام می‌شود تا اتفاقی مهم در تاریخ باشگاه سرخپوش تهرانی رخ دهد.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایسنا، مدیران باشگاه پرسپولیس در حالی برای مذاکره با مسئولان باشگاه رئال مادرید به اسپانیا سفر کرده‌اند که در چند سال گذشته به ندرت دیده شده باشگاهی ایرانی با باشگاهی اروپایی به مذاکره بنشیند و البته ارتباط با باشگاه بزرگی مثل رئال مادرید هم بی‌سابقه بوده است. در واقع منتقمی و سیاسی که در کشاکش مسائل مدیریتی پرسپولیس در چند سال اخیر، در حال حاضر دو مدیر ارشد این باشگاه هستند فرصتی تاریخی دارند تا علاوه بر نشان دادن پتانسیل فوتبال ایران به همتای اسپانیایی خود از این فرصت بزرگ نهایت بهره را ببرند و از دل این مذاکره دستاوردی بزرگ‌تر به ارمغان بیاورند که در کارنامه کاری خودشان هم نقطه عطفی تکرار نشدنی باشد.

اما بد نیست نگاهی به چگونگی آغاز این ارتباط داشته باشیم. برای نخستین بار در ۲۹ دی ۱۳۹۲ بود که ایسنا از علاقه باشگاه پرسپولیس برای برگزاری دیداری دوستانه با رئال مادرید در تهران خبر داد و اینکه باشگاه اسپانیایی هم موافقت اولیه خود را در این رابطه به سرخ‌های تهران داده‌اند. رویانیان که چند روز قبل توانسته بود با باشگاه اسپانیایی ارتباط برقرار کند نامه‌ای رسمی به همتای خود در رئال فرستاد. پس از گذشت مدت کوتاهی پاسخ نامه رویانیان توسط رئیس باشگاه رئال داده شد و در این نامه ذکر شد باشگاه رئال از انجام این بازی استقبال می‌کند و با وجود برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و فشردگی تقویم این تیم در تابستان این سال سعی می‌کند تاریخی مناسب برای آن انتخاب کند.

پس از آن قرار شد که ارتباط دو باشگاه برای انجام همکاری‌های بعدی و به ویژه برگزاری یک بازی دوستانه نزدیک‌تر شود و مسئولان دو طرف طی برگزاری جلساتی درباره همه مسائل با یکدیگر به بحث بنشینند اما آغاز موج تغییرات مدیریتی در پرسپولیس هر بار باعث می‌شد این مذاکرات به عقب بیفتد یا حتی به فراموشی سپرده شود. البته در زمان مدیرعاملی پروین هم که سران دو باشگاه یه یکدیگر نامه نوشتند و پرس برای دومین بار جواب نامه پرسپولیسی‌ها را داد قرار شد سه نماینده از پرسپولیس که منتقمی هم در میان آنها بود، برای انجام مذاکرات عازم مادرید شوند و در حالی که بلیت رفت و برگشت آنها هم اوکی شده بود به دلایلی این سفر لغو شد تا همچنان انجام توافق بین طرفین به تعویق بیفتد.

با روی کار آمدن رحیمی، مدیریت پرسپولیس شکل جدیدی گرفته بود و علاوه بر اهمیت جذب بازیکنان مدنظر سرمربی در فصل نقل و انتقالات، مسائل مالی هم کماکان وجود داشت تا مدیر اصفهانی وقت سرخ‌ها خیلی به برگزاری بازی دوستانه با رئال مادرید رغبت نشان ندهد. با تغییر سه باره مدیرعامل پرسپولیس در ۹ ماه گذشته و انتخاب منتقمی به عنوان سرپرست او فرصت را مغتنم شمرد تا از ارتباط موجود با رئال مادرید استفاده کند و مجددا نامه‌نگاری‌ها بین دو باشگاه آغاز شد تا اینکه با هماهنگی‌های انجام شده قرار شد دو طرف امروز پنجشنبه ۱۷ مهر ۹۳ در مادرید دیداری حضوری داشته و درباره همه مسائل صحبت کنند.

پرسپولیس فصل گذشته در زمان رویانیان تیم پیشسکسوتان میلان را که بزرگانی مثل پائولو مالدینی، فرانکو باره‌سی و گنارو گاتوزو را در خود داشت به تهران آورد که از هر لحاظ به سود خودش و فوتبال ایران بود. شکی نیست که در صورت توافق مسئولان دو باشگاه ایرانی و اسپانیایی و انجام بازی دوستانه پرسپولیس – رئال مادرید اتفاقی بزرگ نه تنها در ورزش ایران که در اقتصاد کشور خواهد بود. درست است که رئال مادرید برای برپایی اردوهای آماده‌سازی در شرق آسیا و آمریکا هرساله مبلغ قابل توجهی از کشور میزبان طلب می‌کند اما صرف حضور این باشگاه آن هم با ستاره‌های بزرگش اسپانسرهای مختلف را وارد میدان می‌کند که می تواند برای باشگاه پرسپولیس منبعی مناسب برای درآمدزایی و پایانی بر مشکلات مالی این تیم حداقل برای فصل جاری باشد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4493

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: