قلع و قمع ۴۲۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شوشتر

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر با تاکید بر اینکه هیچکدام از باغ‌ ویلاهای ساخته شده در شوشتر مجوز ندارند گفت: حدود ۴۲۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شوشتر قلع و قمع شد.

ناصر حسین‌پور اظهار کرد: بر اساس برآوردها، از سال‌های گذشته تا آخر سال گذشته حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر تغییر کاربری داده شد و قصد ساخت ویلا داشتند که به محض اطلاع برخوردهای لازم و تخریب انجام شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته افراد سودجو و فرصت طلب به طرز چشم گیری اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی درجه کشاورزی و اقدام به ساخت ویلا کردند که از طریق دستگاه قضائی شروع به برخورد کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر با بیان اینکه بر اساس قانون هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر کاربری بدون مجوز در زمین‌های کشاورزی ممنوع است، تصریح کرد: حدود ۴۲۰ فقره از اراضی درجه یک کشاورزی که تغییر کاربری داده شدند و افراد قصد احداث ویلا را داشتند، از طریق تبصره ۲ ماده ۱۰ تخریب و قلع و قمع شدند.

حسین‌پور اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری، مقداری در بحث تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی مؤثر بوده است و امیدواریم دیگر شاهد این کار نباشیم اما هر جایی این مسئله مشاهده شود ناچار هستیم طبق قانون و از طریق دستگاه قضائی برخورد و قلع و قمع کنیم.

وی تصریح کرد: مردم فریب افراد سودجو را نخورند، زیرا هیچ مجوز گلخانه‌ای مجوز تغییر کاربری نخواهد گرفت مگر اینکه تبصره ۱ ماده ۱ قانون کاربری اراضی کشاورزی اجازه دهد که در اراضی درجه یک کشاورزی تحت هیچ شرایطی اجازه داده نمی‌شود؛ بنابراین هیچکدام از اراضی درجه یک کشاورزی، اراضی زیر شبکه و در داخل محدوده طرح مقام معظم رهبری اجازه احداث بنا ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر عنوان کرد: هیچ باغ ویلایی در شوشتر مجوز ندارد و هرچه باغ ویلا در این شهرستان وجود دارد غیرمجاز است.

ایمنا

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=15589

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: