کد خبر : 5196
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1393 - 11:07
605 views

راهپیمایی اربعین تبدیل به یک جریان فرهنگی و اجتماعی شده است

راهپیمایی اربعین تبدیل به یک جریان فرهنگی و اجتماعی شده است

امام جمعه شوشتر گفت: اربعین و زیارت اربعین یک مانور بسیار مهم جهان تشیع و پیروان ولایت است که تبدیل به یک جریان فرهنگی اجتماعی شده است. به گزارش سفیر شوشتر، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شوشتر، درباره اهمیت روز اربعین اظهار داشت: اربعین امام حسین (ع) بزرگترین راهپیمایی دوره تاریخ خلقت

امام جمعه شوشتر گفت: اربعین و زیارت اربعین یک مانور بسیار مهم جهان تشیع و پیروان ولایت است که تبدیل به یک جریان فرهنگی اجتماعی شده است.

به گزارش سفیر شوشتر، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شوشتر، درباره اهمیت روز اربعین اظهار داشت: اربعین امام حسین (ع) بزرگترین راهپیمایی دوره تاریخ خلقت است و این پیام عاشورا است که همه آزادی خواهان جهان را در کربلا گرد هم آورده است.

وی افزود: اربعین به‌‌ همان میزان که موجب نور امید در دل دوستداران اسلام است، سبب رعب و وحشت دشمنان نیز می‌گردد؛ یعنی این راهپیمایی و تجمع بزرگ شیعیان می‌تواند پاسخ دندان شکنی به حرکات مذبوحانه تکفیری‌ها، داعشیان و سایر گروه‌های تروریست باشد.

امام جمعه شوشترتصریح کرد: کربلا تمام ارزشهای عالم را در خود جمع کرده است. همه پند‌ها، موعظه‌ها، نصیحت‌ها، راهنمایی‌ها را دارد و به همین دلیل تاکید به زیارت شده است، و این جایگاه زیارت را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: یعنی زائر باید به این باور برسد که می‌رود تا در یک کلاس بسیار مهمی که نمونه‌اش نیست شرکت کند و در این کلاس باید درس وفاداری، شجاعت، تقوا، دینداری، خدمت به مردم و خدمت به دین و عبادت کردن را فرابگیرد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه زیارت اربعین برای شیعیان تأکید شده است، گفت: حضرت امام حسن عسکرى (ع) زیارات اربعین را به عنوان یکی از علائم ایمان برشمردند، و این نشان از مقام والا و جایگاه بلندی است که خداوند به زائر امام حسین (ع) در این روز اربعین بر اهل ایمان عطا می‌کند.

وی بیان کرد: زیارت اربعین به معنای پیوند با امام حسین (ع) و شرکت در حماسهٔ او پیروی از شعار‌ها و درسهای عاشورای ابا عبدالله (ع) است.

شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر در پایان خاطر نشان کرد: اربعین و زیارت اربعین یک مانور بسیار مهم جهان تشیع و پیروان ولایت است که تبدیل به یک جریان فرهنگی اجتماعی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر