فرهاد ابول‌نژادیان در تبیین دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت و درمان شوشتر؛؛

توفیقات فراوانی در حوزه بهداشت و درمان داشته‌ایم

توفیقات فراوانی در حوزه بهداشت و درمان داشته‌ایم
فرهاد ابول نژاديان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با موضوع دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه بهداشت و درمان گفت: تحول عظيمي كه در ساختار فيزيكي و هتلينگ حوزه درمان پس از اجراي طرح تحول نظام سلامت در شوشتر بوجود آمد است.؛

به گزارش پایگاه خبری سفیرشوشتر ، فرهاد ابول نژادیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان، با بیان اینکه سن امید به زندگی مردان ۷۶ و زنان ۷۴ سال در ایران است که نسبت به قبل از انقلاب ۱۰ سال ارتقا یافته است، افزود: اولین خانه های بهداشت در سال ۶۴ در شوشتر احداث شده و سیستم مدیریت یکپارچه‌ای تا قبل از انقلاب وجود نداشت.

وی ادامه داد: شهرستان شوشتر تا قبل از انقلاب یک بیمارستان ۳۲ تخته همراه با رادیولوژی داشته که قالب پزشک های آن غیر ایرانی بودند اما در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی شاهد توفیقات فراوانی در حوزه بهداشت و درمان هستیم.

ابول نژادیان در خصوص تبدیل این وضعیت به نقطه کنونی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به گذشت این مدت زمان از انقلاب اسلامی، به تدریج وضعیت بهداشت و درمان شوشتر موجب شده تا دانشکده علوم پزشکی این شهرستان کاملاً مستقل فعالیت و سال به سال با کیفیت بهتری به مردم شریف خدمات رسانی کند.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به تحول عظیمی که در ساختار فیزیکی و هتلینگ حوزه درمان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در شوشتر بوجود آمد اظهار داشت: احداث ساختمان و تجهیز مراکز MRI، CT SCAN همچنین تعمیر و بهسازی بخشهای داخلی ۲، اورولوژی و کاردیلوژی، اطفال، اورژانس جدید با ۲۱ تخت پیشرفته، سالن انتظار  و مرکز پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر دربیمارستان خاتم الانبیاء در سالهای ۹۵ و ۹۶ افتتاح و مورد بهربرداری قرار گرفتند.

وی در خصوص آمار مرگ و میر نوزادان در بیمارستان الهادی بعلت کمبود تخت اورژانس و نبود پزشک بصورت مستمر یادآور شد: در سال ۹۴ به ازای هر ۱۰۰۰ نوزاد ۱۰٫۹ مرگ نوزراد داشته ایم که این آمار با توجه به توسعه بخشهای مختلف در شش ماهه اول سال ۹۷ به ۵٫۵ تنزل پیدا کرده است که در این حوزه در مقایسه با شاخص کشوری وضعیت مطلوبی داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قبل از سال ۱۳۹۵ شوشتر تنها ۱۹ پزشک متخصص داشت اما هم اکنون ۵۴ پزشک در تخصص های گوناگون در حال فعالیت اند.

ابول نژادیان افزود: ساخت و تجهیز بلوک های زایمانی LDR، بخش مراقبتهای ویژه نوزادان(۱و۲) مجموعا با ۱۴ تخت در سال ۹۵ و ۹۶ به بهره برداری رسیدند که در روند کاهشی مرگ و میر در کودکان زیر ۵ سال و نوزادان نقش بسزایی داشت.

وی در خصوص برنامه های آتی بهداشت و درمان گفت: درمانگاه m.s و درمانگاه دیابت به زودی در مرکز پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار و سرطان راه اندازی خواهند شد.  

بخش کلینیک فوق تخصصی تا ۴ ماه آینده تکمیل خواهد شد در بخش روانپزشکی یکی از نیازهای اساسی ماست که در صورت راه اندازی گام بزرگی خواهد بود. برای ساخت این بخش، به زودی مناقصه برگزار و کار اجرای آن آغاز خواهد شد.

ابول نژادیان افزود: احداث اورژانس پیشرفته ای برای بیماستان الهادی در نظر داریم که بزودی عملیات اجرایی آن را شروع می‌کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر بیان کرد: پس ازاحداث ساختمان گاما اسکن توسط آقای نوید که از خیرین حوزه سلامت شوشتر مقیم خارج از ایراناست، امورات مربوط به خرید دستگاه گاما اسکن در حال انجام است و به محض تکمیل خرید و ترخیص از گمرک در بیمارستان خاتم الانبیا نصب و‌مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت .

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه مدیریت غذا و دارو نیز، کمیسیون ماده ۲۰ که پس از استقلال دانشکده در شوشتر تشکیل شده است، مجوز داروخانه شبانه روزی دکتر خداداد زاده را صادر کرده و هم اکنون شوشتر دارای ۳ داروخانه شبانه روزی است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌های حوزه سلامت نیازمند مشارکت خیران است، ادامه داد: از همکاریهای آقایان نوید، جواهریان، مرحوم صفرزاده ‌و سایر عزیزان که در احداث ساختمان گاما اسکن، سی تی اسکن و ام آر ای سهیم بودند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی ابراز امیدواری کرد: مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی یکی از نیازهای اساسی حوزه درمان است که روزانه شاهد اعزام بیماران به سایر شهرها هستیم از خیرین حوزه سلامت تقاضا دارم در امر احداث ساختمان مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی سهیم باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر