بیانیه شورای رسانه‌های شوشتر در رابطه با انتخابات آن و حواشی به وجود آمده

به گزارش سفیرشوشتر، در روزهای گذشته و پس از اولین جلسه اصحاب رسانه با دکتر دهدشتی فرماندار توانمند شوشتر ،وی پیشنهاد تاسیس شورایی برای پیگیری مشکلات صنفی جامعه رسانه‌ای و انتقال مسائل مهم شهرستان را ارائه داد.

پس از آن و با پیگیری علی بهرامی ریاست خوشفکر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر شرایط تشکیل جلسه و برگزاری انتخابات شورای رسانه‌های شوشتر با حضور همه اصحاب رسانه که شامل ۱۸ تن بودند در محل فرمانداری شوشتر با حضور مدیر روابط عمومی این فرمانداری فراهم‌گشت .

حال با توجه به درخواست های مکرر همشهریان عزیز و چهره های صاحب نام شهرستان لازم دیدیم شرح کوتاهی از اتفاقات رخ داده را به سمع و نظر شما عزیزان برسانیم.

در ابتدای این نشست بهرامی شرایط لازم برای حضور رسانه های رسمی و یا خبرنگاران دارای معرفی نامه رسمی از خبرگزاری های استانی و ملی و همچنین نحوه رای گیری را برای حضار از جمله رسانه معترض که در جلسه حضور داشت ارایه نمود.

همچنین لازم به ذکر است آقای ایمان صادقی خبرنگار صدا و سیما به دلیل حضور در ماموریت و آقای جهانگیر ترکستانی نماینده جراید محلی در این نشست حضور نداشتند .

ضمن تایید کلیه موارد بالا توسط حاضرین ،موضوع رای دهی آقایان صادقی و ترکستانی نیز به بحث گذاشته شد که با نظر حضار آقای ایمان صادقی به دلیل حضور در ماموریت رای خود را به صورت تلفنی و توسط آقای موذنی اعلام نمود و آقای ترکستانی به دلیل عدم تولید محتوا در یک سال گذشته از رای دهی محروم گشت.

همچنین توسط آقای علی بهرامی به هر کدام از حضار مدت زمان مشخص برای ارائه نظرات داده شد که به به اجرا درآمد.
لازم به ذکر است صورتجلسه موارد فوق توسط حاضرین از جمله رسانه های معترض امضا گشت

با آغاز رای گیری از میان نامزدهای موجود پنج تن با رای شرکت کنندگان به عنوان اعضای شورای رسانه های شوشتر انتخاب گشته اند و همچنین با نظر حضار آقای محمد موذنی نیز به عنوان دبیر این شورا منصوب گشت.

اما متاسفانه پس از انتخاب نشدن خبرنگار رسانه ی معترض و عدم موفقیت وی در جذب آرای همکاران [که تنها ۷ رای را کسب نمود] وی با بی احترامی و توهین ، جلسه را ترک نمود و اعلام کرد :من این انتخابات را باطل می نمایم و در فضای رسانه‌ای اقدام به سمپاشی و انتشار اخبار عجیبی نمود.

باید به عرض برسانیم این رسانه ی نوپا که فرق بین دوغ و دوشاب را نمی‌داند این موضوع را به تیتر اول خود تبدیل نمود و پس از عدم موفقیت در انتخابات شورای رسانه‌ای استراتژی «باقالی بخور کشتی بگیر، خوردی زمین دوباره بگیر» را پیش‌رو گرفته است.

متاسفانه رفتار زشت این شخص و توهین های وی که قابل بیان در این نوشتار نمی‌باشد به حدی بود که برای کنترل شرایط با نظر حاضرین تصمیم گرفته شد بار دیگر رای ها شماره شود و مجدداً با شمارش آرا رای وی همان بود که در ابتدا اعلام گشت و سلامت انتخابات بار دیگر تایید شد.

اما برای روشنگری و تنویر افکار عمومی لازم است چند سوال از این رسانه معترض پرسیده شود؛

۱ اگر به گفته شما شرایط لازم برای رای گیری می‌بایست سابقه خبرنگاران باشد آیا رسانه‌ ی شما که کمتر از یک سال از تاسیس آن می‌گذرد نیز حق شرکت در این رای گیری را داشت؟

۲- در جواب شما که می گویید دستگاه های نظارتی و بازرسی به موضوع شورای رسانه‌های شوشتر ورود کنند آیا یک شورای مشورتی که قرار نیست کار اجرایی به آن محول شود چه اساسنامه و ضمانت اجرایی باید داشته باشد ؟مگر هر مسئولی که نسبت به انتخاب مشاورین خودمختار است باید به شما پاسخگو باشد؟

۳- می گویید شورای رسانه وجاهت قانونی ندارد، اگر این شورا وجاهت قانونی ندارد چطور شما در این نشست حضور پیدا کرده و در فرایند رای گیری نیز کاندیدا گشته و هفت رای را از حاضرین کسب نمودید؟
آیا اگر خود هم موفق به حضور در این شورا می شدید باز هم می گفتید وجاهت قانونی ندارد؟ آیا فرماندار شوشتر که به دلیل اشراف بر فضای رسانه ای تصمیم به تشکیل چنین شورایی گرفته تا مشکلات اصحاب رسانه را پیگیری و برطرف نماید مرتکب کار خطایی گشته است؟
دکتر دهدشتی برای انتخاب مشاورین خود مختار بود اما به دلیل احترام به مقام شامخ خبرنگار این مهم را به خود آنها واگذار کرد حالا شما پس از عدم توفیق در انتخابات چرا برای همکاران احترام نمی گذارد و تمکین نمی کنید حتی اگر شده به سکوت؟

۴- شما به دلیل عدم پیروزی در انتخابات شورای رسانه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خیال خود نمره قبولی نمی دهید و یا برای آنها جانشینی معرفی می کنید به راستی در کجای این سرای پهناور این‌گونه ارزشیابی مدیران را سراغ دارید که تنها با ۶۲ روز کار کردن یک مدیر اجرایی سیاسی به وی نمره قبولی یا عدم قبولی میدهند ؟ آن هم دکتر دهدشتی که برای رفع مشکلات مردم شب و روز نمی شناسد و در روزهای اخیر از نزدیک شاهد بودیم که جلسات ایشان تا نیمه‌های شب نیز به درازا کشیده است و اگر علاقه مندی به شوشتر نبود شاید حالا جایگاهی بالاتر میداشت.

آن چه مسلم است این است که برخوردهای غیر حرفه ای این رسانه ی نو ظهور مانع فعالیت شورا ی رسانه و حرکت جهادی فرماندار محترم شوشتر نخواهد شد .

در پایان لازم به ذکر است برخی افراد آنگونه گمان برده‌اند که شخص معترض در این نشست حضور نداشت و می گفتند چرا در عکس ها وی را مشاهده نمی کنیم ،در حالیکه خود این شخص بود که از عکاس باسابقه و فروتن شوشتر استاد محمد زمان قصاب با تحکم و تندی خواست عکسی از وی نگیرد هرچند در نهایت در گوشه ای از تصاویر مشخص شد که در این نشست حضور داشته است. حال تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.

با همه ی این اوصاف شورای مشورتی چند روزی ست که با قدرت کار خود را اغاز کرده و امید ان دارد به پشتوانه ی رای اصحاب محترم رسانه و خبر شوشتر ، مقام عالی دولت در شوشتر را در راستای توسعه ی بیش از پیش این شهر تاریخی و مذهبی در همه ی ابعاد ، یاری نماید . ان شاالله

شورای مشورتی رسانه‌ای شوشتر
۱۸ بهمن ۱۴۰۰

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=10162

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: