کد خبر : 2242
تاریخ انتشار : شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 23:30
985 views

کُنار،درخت مهربان همیشه سبز

کُنار،درخت مهربان همیشه سبز

درخت«کُنار»که مهد آن در شوشتر است از جمله درختان بسیار زیبا و مقاوم استان خوزستان است؛ این درخت مهربان با ویژگی های منحصر به فرد در بین ساکنان شوشتر از قداست و احترام خاصی برخوردار است و کمتر کسی را سراغ داریم که عمداً درخت کُناری را قطع نماید و مردم،معمولاٌ دیگران را نیز از

درخت«کُنار»که مهد آن در شوشتر است از جمله درختان بسیار زیبا و مقاوم استان خوزستان است؛ این درخت مهربان با ویژگی های منحصر به فرد در بین ساکنان شوشتر از قداست و احترام خاصی برخوردار است و کمتر کسی را سراغ داریم که عمداً درخت کُناری را قطع نماید و مردم،معمولاٌ دیگران را نیز از آسیب رساندن به این درخت تنومند و خوش قد و قامت منع می کنند.

به گزارش سفیر شوشتر،کُنار تنها درخت منطقه است که در چهار فصل سال سبز است و دوره ی برگ ریزی ندارد و در تمام طول پائیز و زمستان که معمولا اکثر درختان در خواب عمیق زمستانی فرو می روند؛کُنار همچنان بیدار و سرسبز است، تا سایه سار مردمان خسته ای شود که برای استراحت و استفاده از طبیعت و دوری از زندگی شهری و ماشینی به آغوش مهربان کُنارپناه می برند.

                                                       

اما همین درخت مهربان و بی هزینه هم در شوشتر مورد کم لطفی و بی توجهی مسئولین شهرداری و شورای شهر است،چرا که متولیان امر می توانند برای شناسایی بیشتر این درخت بومی نسبت به تکثیر و پرورش علمی و کاشت انبوه آن در یک مجموعه ی بزرگ تحت نام «پارک کُنار» نسبت به معرفی بهینه آن به هموطنان دیگر مناطق کشور اقدام نمایند.

 http://up-is.ir/up93/p1/139913886370021.jpg

بد نیست بدانید،کُنار(konar ) در تمام مناطق استان خوزستان به صورت طبیعی روئیده می شود ؛اما منزلگاه اصلی این درخت شوشتر است و از دیر باز تاکنون باغات کُنار شوشتر در استان خوزستان مشهور و معروف بوده است،مضاف بر آن کُنارستان های روستای آبگرمک سفلی درجنوب غربی شهر شوشتر ، کُنارستان های مقام متبرکه محمد ابن زید از نوادگان امام چهارم(ع) و کُنارستان های امام ضامن در دشت عقیلی گواه این مدعاست.

http://up-is.ir/up93/p1/139913916828762.jpg

نویسنده:جهانگیر ترکستانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یزدان نورانی دوشنبه , ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۷:۱۴

شما نویسنده گرامی طرحی ارائه بدهید که نه تنها نیاز به هزینه کردن نباشد یه سودی هم به مسئولین زحمت کش برسد چون زندگی خرج دارد طرح مردم یاری و . . . . . خوبه

انتخاب سردبیر