کد خبر : 3063
تاریخ انتشار : جمعه 6 تیر 1393 - 4:33
637 views

کاسبان تحریم، مانع اصلی ورود کمپانی های خارجی به ایران

کاسبان تحریم، مانع اصلی ورود کمپانی های خارجی به ایران

رویترز نوشت: باتوجه به احتمال موفقیت مذاکرات هسته ای، ایران خود را آماده ی پهن کردن فرش قرمز برای کمپانی های خارجی می کند. به گزارش سفیرشوشتر،  تنها چندین هفته تا پایان ضرب العجل تعیین شده برای توافق نهایی باقی مانده است. مسئولان ایرانی که امیدوار به حصول توافق هستند،  بسته ی تشویقی به منظور

رویترز نوشت: باتوجه به احتمال موفقیت مذاکرات هسته ای، ایران خود را آماده ی پهن کردن فرش قرمز برای کمپانی های خارجی می کند.

به گزارش سفیرشوشتر،  تنها چندین هفته تا پایان ضرب العجل تعیین شده برای توافق نهایی باقی مانده است. مسئولان ایرانی که امیدوار به حصول توافق هستند،  بسته ی تشویقی به منظور تشویق سرمایه گذاران خارجی تهیه کرده اند.

این مشوق ها شامل معافیت مالیاتی،  کاهش کاغذبازی های اداری و کمک های احتمالی برای بدست آوردن منابع می شود.

درحالیکه به ضرب العجل تعیین شده بر مبنای توافق ژنو نزدیک می شویم، هیجان و شور کمپانی های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران حای خوذ را به ارزیابی های واقع گرایانه از موانع پیشرو می دهد.

حمید مجتهدی مشاور اقتصادی در دبی می گوید: کمپانی هایی که خواستار حضور در ایران هستند با دو مانع مواجهند: رژیم تحریم ها و جو کسب و کار در ایران.

وی می افزاید: از نگاه من، جو کسب و کار مانع مهمتری برای کمپانی های خارجی به شمار می آید، به همین دلیل کمپانی ها محتاطانه حرکت می کنند.

مهرداد عمادی اقتصاددان ایرانی در مرکز بتاماتریکس در لندن می گوید: سرمایه گذاران خارجی با مقاومت برخی از افراد قدرتمند که در طول سال های تحریم به قراردادهای دولتی و ارز خارجی دست پیدا کرده اند، روبرو هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر